افت ۷هزار واحدی شاخص بورس با پایداری صفوف فروش/ روزگار نسبتا سبز سهام بیمه ای

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس دوشنبه 27بهمن99؛

سومین روز از اجرای قانون جدید دامنه نامتقارن در بورس نیز همچون روز دوم با فشار عرضه افزاینده پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار سرمایه که با چند روز مثبت به استقبال قانون جدید دامنه نامتقارن رفته بود،درست در روز دوم اجرای این قانون ترمز روند مثبت خود را کشید و در ایستگاه منفی 2 متوقف شد.

اتفاقی که اگر ادامه یابد شورای عالی بورس را بار دیگر با تدبیری شکست خورده برای بازگرداندن روند مثبت به شاکله بازار روبرو می کند.

شاخص بورس امروز با افت 7 هزار و 306 واحدی خود معادل 0.58درصد از رشد خود را از دست داد و در ارتفاع یک میلیون و 257 هزار و 61 واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن اما امروز با تکیه بر رشد برخی سهام کوچک اندکی سبز شد و با ثبت رشد 123 واحدی در برابر فشار عرضه در کلیت بازار مقاومت کرد و در ارتفا 437 واحد پابرجا ماند.

افت امروز شاخص بورس بیشتر تحت تاثیر روند منفی معاملات نمادهای شستا،فولاد،فارس،کچاد و وغدیر صورت گرفت.در حالی که معاملات مثبت نمادهای فملی و شبندر از افت بیشتر شاخص بورس جلوگیری کرد.

نمادهای بانکی خِرسی تر از همیشه

گروه سهام بانک و موسسات اعتباری نیز امروز همچون کلیت بازار با فشار عرضه همراه بود.وضعیتی که از ساعت 11:15 دقیقه تشدید شد و بر میزان حجم صفوف فروش این نمادها افزود.

بر این اساس سهام این گروه امروز با حجم های کوچکی از معاملات همراه بودند.

به طوری که پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وبصادر با 42 میلیون سهم، وپارس با 37 میلیون سهم و وتجارت با 36 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 20 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد پست بانک با 183 میلیارد ریال، وگردش با 156 میلیارد ریال و وملل  150میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با تنها 147 میلیون ریال تعلق گرفت.

بیمه ای ها خوب و خوب تر

با وجود سرخ پوشی اکثر سهام بازار،شرکت های کوچک بیمه ای امروز روز نسبتا سبزی را پشت سر گذاشتند.

به طوری که برخی با سبزپوشی و حتی صف خرید نیز همراه بودند.

اغلب نمادهای گروه سهام بانکی امروز با رشد و حتی برخی همچون بنو، ومعلم، اتکام، ورازی، بساما، وحکمت، وسین، دانا و ملت تشکیل صفوف خرید همراه شدند.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه دانا، بیمه ملت و بیمه البرز به ترتیب با حجم 24میلیون،15.9میلیون و 15.8 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه حافظ (وحافظ) با 513هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای ملت با بیش از 290 میلیارد ریال، آودی با 245میلیارد ریال و وسین با 199میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه معلم با 2 میلیارد ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =