آماده باش سازمان بورس برای پیش فروش سکه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بانک مرکزی می تواند پیش فروش سکه را در بازار شفاف بورس کالا انجام دهد تا قیمت ها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از به نقل از بازار سرمایه ، علی صالح آبادی اظهار داشت: بانک مرکزی می تواند پیش فروش سکه را در بازار شفاف بورس کالا انجام دهد تا قیمت ها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص شود. چرا که با توجه به عمق خوب و حجم مطلوب معاملات بازار آتی سکه طلا ، خوشبختانه معاملات آتی سکه به یک بازار رسمی و تحت نظارت تبدیل شده به طوریکه معاملات این کالا با مکانیزم عرضه و تقاضا و در فضایی شفاف انجام می شود.

وی ادامه داد : سرمایه گذاران در گذشته برای سرمایه گذاری در حوزه طلا باید این کالا را خریداری می کردند، اما آنان در حال حاضر می توانند سرمایه گذاری خود را از طریق اوراق آتی سکه انجام داده و از سود پیش بینی شده آن، استفاده کنند. معتقدم بازار آتی سکه، امکان مناسبی برای بانک مرکزی است تا پیش فروش سکه برای ماه های آینده را از طریق بورس کالا  انجام دهد که به طور حتم این امر باعث می شود تعادل در این بازار ایجاد و نرخ ها به سمت ارزش واقعی خود حرکت کنند.
 

به گفته وی بورس کالا می تواند با تفاهم بانک مرکزی، بسترهای لازم برای پیش فروش سکه را در این شرکت فراهم کند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1