عدم تاثیر زلزله بر صنعت بیمه چین

صاحبان صنعت بیمه در چین اعلام کردند که زلزله اخیر در این کشور تاثیری بر صنعت بیمه نگذاشته است، در حالی که سیستم بانکداری با زیان های مالی هنگفتی رو به رو بوده است.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از وب سایت چاینا پست، با اعلام خسارت های اندک زلزله اخیر در چین، شرکت های بیمه با بهبود بازار بورس در این کشور اعلام کردند که سود مالی آنان کاهش نمی یابد.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت های بیمه در چین در دو ماهه سوم سال جاری میلادی رشد خوبی را تجربه خواهند کرد. این شرکت ها اعلام کردند که زلزله سیچوان خسارت چندانی را وارد نکرده است و سرمایه های آنان باز می گردد و سود حق بیمه ها بهبود خواهد یافت.

طبق این گزارش، این زلزله بیش از 100 میلیون یوآن خسارت مالی بر جا گذاشته است.

مرکز این زمین لرزه قدرتمند شهرستان "لوشان" واقع در استان "سیچوان" و در عمق 13 کیلومتری زمین گزارش شده است. در این حادثه، بیش از 200 تن کشته و 13 هزار نفر زخمی شده و حدود دو میلیون نفر از ساکنین منطقه آسیب دیده‌اند.

طبق گزارش های منتشر شده، این زلزله زندگی بیش از یک و نیم میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و افراد زیادی هم بی‌ خانمان و آواره شده ‌اند. "شی جینپینگ" رئیس جمهور چین، و "لی ککیانگ" نخست وزیر این کشور، اتخاذ همه تدابیر ممکن را برای نجات زلزله ‌زدگان و به حداقل رساندن تلفات و آسیب‌ های انسانی ناشی از زمین ‌لرزه هفت ریشتری در استان سیچوان را خواستار شدند.

"ژانگ لی" یکی از کارشناسان اقتصادی چین در این باره می گوید: اگر خسارت های اقتصادی این زلزله 10 میلیارد یوآن باشد، خسارت بیمه به 100 میلیون یوآن می رسد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی و مشاوره ای مستقر در شانگهای، سرمایه گذاری های در بخش های مختلف بیمه در چین از شتاب خوبی برخوردار است و شرکت های داخلی بیشتر تمایل دارند تا در داخل چین فعالیت داشته باشند.

در این گزارش همچنین آمده است که میزان سرمایه گذاری های خارجی در این کشور پیشرو اقتصادی در آسیا، در طول 18 ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

پیش از این در گزارش ها آمده بود "انتظار می رود که چین با داشتن بازار سرمایه 406 میلیون دلاری، تا سال 2020 میلادی به دومین بازار بزرگ بیمه عمر در جهان تبدیل شود. بازار بیمه عمر در چین دوبرابر خواهد شد و همچنین طی پنج تا ده سال آینده رشد سالانه 10 درصدی را تجربه می کند."

اکنون چین بیش از 70 هزار شرکت بیمه، ارگان واسطه ای بیمه، ارگان های کفالت بیمه و انواع گوناگون بیمه مانند بیمه عمر، بیمه تندرستی، بیمه حوادث و بیمه دارایی دارد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =