ارزیابی امنیتی ۵۴ محصول فناوری در یک سال گذشته

سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات داخلی و خارجی حوزه افتا و فاوا در این معاونت در حال انجام است از ارزیابی 54 محصول فناوری در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از موبنا اسماعیل رادکانی گفت: در راستای ارزیابی امنیتی محصولات، 152 محصول از 79 شرکت ارائه شده بود که بعد از بررسی های انجام شده 54 محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس اسناد بالا دستی نظیر سند افتا و اساسنامه سازمان سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات داخلی و خارجی حوزه افتا و فاوا در معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان در حال انجام است.

سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات افزود: در راستای بکارگیری توان و تجربه بخش خصوصی و متخصص و همچنین تقویت آزمایشگاه های موجود و کمک به رشد بازار جهت افزایش خدمات و توسعه آزمایشگاه ها، تفاهم نامه همکاری با چند آزمایشگاه توانمند به امضار رسیده است.

رادکانی با بیان اینکه آزمایش ها و ارزیابی ها بر اساس استانداردها و چارچوب های تدوین شده داخلی و بین المللی صورت می گیرد، تصریح کرد: ارزیابی تجهیزات شبکه، UTM و غیره توسط آزمایشگاه مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و ارزیابی نرم افزارهای کاربردی و تحت وب توسط آزمایشگاه ایریانا از جمله محصولاتی هستند که در آزمایشگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ارزیابی امنیتی تجهیزات شبکه دانشگاه شریف و آزمایشگاه پارک علم و فناوری گیلان نیز از دیگر آزمایشگاه هایی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند.

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دارا بودن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای ارزیابی امنیتی، دارا بودن پرسنل توانمند فنی در زمینه ارزیابی امنیتی و سابقه فعالیت آزمایشگاه در این زمینه از جمله شاخص های انتخاب آزمایشگاه های همکار محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  42  =  51