خواب آشفته دولت برای حامل‌های انرژی

در شرایطی که چندی پیش رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور عنوان کرده بود که امسال نرخ بنزین افزایش نمی‌یابد، صحبت تازه معاون‌اول رئیس‌جمهور حاکی از آن است که ممکن است بازهم افزایش قیمت دیگری در این حوزه در پیش باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دولت در سال جدید یک بار قیمت بنزین را بالا برد و به کلی سهمیه‌های این حامل انرژی را برداشت. هرچند که برداشته شدن سهمیه‌ها شوکی نسبی را به بازار بنزین وارد کرد، اما کمی بعد،‌ رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام کرد که قرار نیست امسال افزایش قیمت دیگری برای بنزین صورت گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز، در عین حال، قبل‌تر از آن هم برخی مقامات دولتی تاکید کرده بودند که حامل‌های دیگر انرژی نیز با افزایش قیمت روبرو نمی‌شود. با این حال، اسحاق جهانگیری اخیرا اعلام کرده است که اگر لازم باشد، بازهم قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد. وی در این رابطه عنوان کرده است که دولت با تغییر قیمت‌های حامل‌های انرژی سعی کرده‌ در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند، اما اگر لازم باشد قیمت‌های حامل‌های انرژی بازهم افزایش می‌یابد.

در این میان، حتی قبل از برداشته شدن سهمیه‌های بنزین هم صحبت‌های مختلفی از سوی مقامات دولتی مبنی بر افزایش نیافتن قیمت حامل‌های انرژی عنوان می‌شد اما کمی بعد درست برخلاف صحبت عنوان شده، قیمت‌ها با افزایش روبرو می‌شد.

این مسئله حتی در مورد بنزین هم به وضوح دیده می‌شد تا جایی که سخنگوی دولت در زمستان سال قبل عنوان کرده بود که قیمت حامل‌های انرژی در سال 94 افزایش نمی‌یابد. این در حالی است که دولت قیمت گاز و بنزین را در سال 94 افزایش داد و آن‌طور که قانون بودجه سال جاری نشان می‌دهد، اجازه افزایش قیمت آب و برق نیز در سال 94 به دولت داده شده است.

بر این اساس مشخص نیست که با توجه به تناقضی که در صحبت مقامات دولتی دیده می‌شود، دولت قصد دارد در ادامه سال 94، چه برنامه‌ای را برای حامل‌های انرژی در نظربگیرد و آیا حامل‌های انرژی افزایش قیمتی را در امسال تجربه می‌کنند یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =