باز هم خشت روی کشت

باغ‌های مناطق شمالی تهران در دهه‌های گذشته محیطی برای پایتخت نشینان و عوض کردن حال و هوای آن‌ها بود، اما حالا هر روز که می‌گذرد از وسعت باغ‌ها و منابع طبیعی به متراژ ساختمان‌های بلند بالایی اضافه می‌شود که به گفته مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، شهرداری تهران باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اقدسیه و میدان اراج هم یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای تهران بود که هر کسی آخر هفته‌اش را می‌خواست خوش بگذراند اینجا یا حوالی آن را انتخاب می‌کرد اما حالا اگر از میدان اراج تهران بگذری باغ‌های سوخته‌ای را می‌بینی که می روند تا به برج و باروهایی تبدیل شوند که مشخص نیست این تخلف آشکار از سوی چه کسانی انجام می‌شود و کدام دستگاه دولتی یا ارگانی مجوز آن را صادر کرده است تا به قول وزیر جهاد کشاورزی عده‌ای سودجو خشت روی کشت بگذارند؟!

البته یکی از مسئولان ارشد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تهران در این باره به ایسنا گفت:‌تغییر کاربری باغ‌ها، منابع طبیعی یا اراضی کشاورزی در حومه، محدوده یا حریم شهرها ممنوع است و هیچ وجاهت قانونی ندارد که در حیطه اختیارات قانونی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیست.

وی افزود: منطقه اراج و حومه آن جزو حیطه اختیارات شهرداری منطقه یک تهران به شمار می‌رود و مسئولان آن‌ها بابت آیین تغییر کاربری این باغ‌ها که ریه‌های تنفسی پایتخت هستند، جوابگو باشند.

این مقام مسئول در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: جای تاسف دارد که‌ در سال‌های 1377 و قبل از آن چنین مناطقی مانند اقدسیه، اراج، اوین، فرحزاد و… جزو باغ‌ها منطق خوش آب و هوای پایتخت به شمار می‌رفت و امروز به جولانگاهی برای زمین‌خواران و متخلفان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: این چه سیاست اشتباهی است که از طرفی مجوزهای غیرقانونی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی یا باغ‌های درون شهر یا حریم ان را صادر می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند در آن منطقه فضای سبز نیز احداث شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  90