گزارش انتقادی وزارت نفت درباره خودروهای داخلی

سرمایه هایی که در خیابانها هدر می روند!

با خودرو های استاندارد امکان سرمایه گذاری ٥٠٠٠ میلیارد تومانی مردم در صنعت خودرو و کاهش ١٤ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین فراهم می شود.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری وزارت نفت در گزارشی انتقادی از مصرف سوخت خودروهای داخلی با عنوان سرمایه هایی که در خیابانها هدر می روند! نوشت: آمار مصرف بنزین نشان می دهد که خودروهای سواری شخصی بیش از ۵۶ درصد بنزین کشور را مصرف می کنند. وانت بار ها ١٩,٢ درصد، موتوسیکلت ١٢ درصد، کامیون ٨.٧ درصد، تاکسی ٣.٣ درصد و مینی بوسها حدود ٠.١٨ درصد دیگر مصرف کنندگان بنزین کشور را تشکیل می دهند. تقریبا ١٠٠ درصد مصرف بنزین کشور در بخش حمل و نقل است.
براساس این گزارش، در این میان دو خودرو ساز اصلی ایران شامل ایرانخودرو و سایپا در تولید خودروهایی با گرید بالای انرژی موفق عمل نکرده اند و رتبه انرژی بسیاری از تولیدات آنها فراتر از G نیست.
بر اساس آمارهای سازمان ملی استاندارد رتبه انرژی تقریبا هیچیک از خودروهای تولیدی ایران‌خودرو و سایپا گرید انرژی A و B و C ندارند. رتبه انرژی خودروهایی مانند سمند (TU٥)، سمند سورن (XU٧)، پژو پارس (XU٧) و پژو ۴۰۵ (XU٧) از محصولات ایرانخودرو و خودرو S٣٠٠ تولیدی سایپا در مدلهای (۴A٩١S) و (۴A٩٢S) از G فراتر نیست و این خودروها امکان مصرف سوختی کمتر از ۷٫۴ لیتر (در ۱۰۰ کیلومتر) را در چرخه ترکیبی ندارند.

مصرف سوخت خودروهای داخلی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =