پلتفرم Origin ابزاری برای انتشار آسان اوراق بهادار

اوراق بهادارسازی کم ریسک

پروسه انتشار اوراق بهادار به گونه ای است که در آن مجموعه ای از دارایی های حامی یا فروشنده به منظور انتشار اوراق بهادار قابل عرضه به سرمایه گذاران جمع آوری شده و به نهادی که به همین منظور تشکیل شده است، واگذار می شود. هر اندازه که دارایی ها در پروسه انتشار اوراق بهادار ریسک بالایی را متحمل شوند، در نهایت می توانند بازدهی بالایی برای سرمایه گذاران داشته باشند. در این مقاله تلاش شده است پلتفرمی کاربردی برای بانک ها و موسسات مالی معرفی شود که می توانند ریسک های پروسه اوراق بهادارسازی را کاهش داده و سود بالایی برای سرمایه گذاران مهیا کند.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انتشار اوراق بهادار یا اوراق بهادارسازی، فرآیندی است که طی آن دارایی‌های مالی غیر نقدشونده از طریق یک واسطه مالی تجمیع شده و جریان‌های نقدی ناشی از آن دارایی‌ها مجدد دسته‌بندی می‌شود و اوراق بهادار به پشتوانه این جریان‌های نقدی منتشر می‌شود.

پلتفرم انتشار اوراق بهادار Origin، بوده سری A را با هدایت Clearstream و LuxSE افزایش داد. به طور کلی، سرمایه گذاری سری A جهت راه اندازی یک شرکت تازه تأسیس شده و حمایت مالی از آن تا دو سال اطلاق می شود تا شرکت ها از طریق این سرمایه بتوانند کالاها و محصولات، تیم متخصص مجموعه را توسعه داده و اجرای استراتژی های بازاری را آغاز کنند. 

Clearstream و بورس اوراق بهادار لوکزامبورگ در پلتفرم انتشار اوراق بهادار قرضه مستقر در لندن Origin سرمایه گذاری کرده اند. پلتفرم Origin در سال 2015 تأسیس شد و به فروشندگان و صادرکنندگان کمک می کند تا روند صدور را ساده کنند. در حال حاضر بیش از 20 فروشنده و 90 صادر کننده در 50 شهر جهان از آن استفاده می کنند.

این شرکت اظهار دارد که با Clearstream و LuxSE در زمینه ایجاد فرآیند دیجیتال پایان به پایان (end-to-end)، دسترسی باز (open access)، فرآیند دیجیتالی مستقیم و آسان برای صدور، تسویه حساب و لیست اسناد بدهی همکاری خواهد داشت و این همکاری ابتدا از اوراق قرضه یورو آغاز خواهد شد.

جینس هاچمایستر رئیس بخش خدمات صادر کننده و بازارهای دیجیتال جدید در شرکت Clearstream اظهار داشت که خودکار نبودن سیستم انتشار اوراق بهادار، منجر به هزینه منابع زیادی شده و صادرکنندگان را برای اتخاذ استراتژی های  منابع مالی انعطاف پذیر با مشکل مواجه می کند. 

بازخوردهای دریافت شده از مشتریان در این زمینه ما را مجاب کرده است تا فرآیند انتشار اوراق بهادار را ساده سازی کنیم. در پلتفرم Origin ما یک شرکت نوآور و با تجربه برای انجام چنین کاری پیدا کرده ایم. 

میانگین منابع مالی سرمایه گذاری سری A در طول سال های گذشته رشد کرده و در حال حاضر به طور متوسط 15.75 میلیون دلار می باشد. شایان ذکر است که میزان ارزش سرمایه گذاری سری A در استارتاپ ها به طور متوسط 23 میلیون دلار می باشد. اما هنوز جزئیات مالی سرمایه گذاری سری A توسط Clearstream و LuxSE منتشر نشده است. 

 

جمع بندی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که پلتفرم Origin می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش ریسک های احتمالی در پروسه اوراق بهادارسازی عمل کرده و از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری کند. اظهارات رئیس بخش خدمات صادر کننده و بازارهای دیجیتال جدید در شرکت Clearstream حاکی از آن است که استفاده از این پلتفرم می تواند صادرکنندگان را برای اتخاذ استراتژی های منابع مالی انعطاف پذیر حمایت کرده و انتشار اوراق بهادار را برای مشتریان سهولت بخشد. 
مترجم: سعیده فتحی مغانلو
www.finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  1  =