معادل ثروت وارن بافت در اصلاح اخیر بازار رمزارزها دود شد

در نتیجه‌ی تجربه‌ی شرایط اصلاح قیمتی بازار رمزارزها در روز چهارم ژانویه، مجموع ارزش کل این بازار نوظهور تنها در طول ۲ ساعت ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پی تجربه‌ی شرایط صعودی اخیر در بازار رمزارزها قیمت اتریوم در روز جاری بیشینه‌ی جدیدی را در طول دو سال اخیر تجربه کرده است. در حقیقت، قیمت اتریوم در روز چهارم ژانویه و در صرافی بایننس به محدوده‌ی ۱,۱۶۲٫۹۷ دلار رسید. اما به جرات می‌توان ادعا کرد که در همین روز یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقات بازار رمزارزها در طول چند سال گذشته تجربه شده است.

بدون شک اتریوم در طول چند روز گذشته در مرکز توجهات فعالان بازار رمزارزی قرار گرفته است، در پی صعود قیمت بیت کوین سرمایه‌گذاران برای کسب بازدهی اتریوم را به عنوان دارایی تازه نفس درنظر گرفته‌اند. در حالی که قیمت اتریوم به سطح ۱,۱۶۲٫۹۷ دلاری رسید، شرایط بازار رمزارزی به‌طور ناگهانی تغییر کرد. همانطور که در نمودار تغییرات قیمت اتریوم مشاهده می‌گردد، قیمت توکن اتر تنها در طول دو ساعت از ۱۱۶۲٫۹۷ دلار به محدوده‌ی ۸۹۱ دلار رسیده است(۲۷۱٫۹۷ دلار کاهش یافته است).

با این وجود، قیمت اتریوم در زمان نگارش مقاله مجدداً به سطح بالاتر از یک هزار دلار رسیده است. بر اساس اظهارات تحلیلگران، تثبیت اتریوم در سطح بالاتر از یک هزار دلار از نظر روانی امکان تداوم روند صعودی این دارایی را فراهم می‌کند. محاسبات نشان می‌دهند که قیمت کنونی اتریوم تنها ۴۴ درصد با بیشینه‌ی تاریخی این رمزارز(محدوده‌ی ۱۴۴۰ دلار در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۸) فاصله دارد.

کاهش ۷۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارزها در مدت زمان کوتاه

در روز چهارم ژانویه ارزش بازار رمزارزها به محدوده‌ی ۹۱۰ میلیارد دلاری رسیده است. با این وجود، در نتیجه‌ی اصلاح اخیر بازار و تنها در طول ۲ ساعت ۷۰ میلیارد دلار از ارزش این بازارهای نوظهور کاهش یافت.

در نتیجه‌ی اصلاح اخیر بازار رمزارزها قیمت بیت کوین نیز از محدوده‌ی ۳۴ هزار دلار به ۲۸,۱۳۰ دلار رسیده است. در نتیجه بزرگترین رمزارز بازار در طول ۲۴ ساعت تغییرات ۵,۸۷۰ دلاری را تجربه کرده است. اصلاح اخیر موجب شده است که تعدادی از موقعیت‌های معاملاتی باز قرارداد‌های آتی بیت کوین در صرافی‌های بزرگ به صورت پیش از موعد تسویه گردد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −    =  71