لغو بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ رای نیاورد

نمایندگان با لغو بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شش مرداد نمایندگان مجلس رای به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی دادند. طبق این قانون، یک طرح در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌صورت آزمایشی برای چند سال اجرا شود.

این موضوع با مخالفت عده‌ی زیادی از نمایندگان مواجه شد. نمایندگان اعلام کردند رای‌گیری برای بررسی طرح طبق اصل ۸۵ در زمانی انجام شده که اکثر نمایندگان در صحن حضور نداشتند و اساسا در آن ساعت، قانونی برای تصویب نمی‌رود. بر همین اساس، بیش از ۲۰ نماینده، درخواست لغو بررسی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی را به هیات رئیسه مجلس تقدیم کردند.

امروز ۱۹ مرداد، یک جلسه غیر علنی برای شنیدن نظرات نمایندگان موافق و مخالف به‌میزان مساوی، تشکیل شد و طی آن، رای به لغو بررسی طرح در کمیسیون ویژه داده شد.

با اینکه نمایندگان مجلس با موضوع خارج شدن طرح صیانت از اصل ۸۵ در جلسه غیر علنی موافقت کرده بودند اما در نهایت این مساله در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی نمایندگان نرسید.با این حساب طرح صیانت کماکان کمافی‌السابق در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  43