نقش انجمن علمی هوش مصنوعی در کاربردی سازی برای کاربران

رئیس انجمن هوش مصنوعی گفت: رتبه ایران در جهان و در تولید مقاله در زمینه هوش مصنوعی ۱۷ و در کاربردی سازی آن ۷۷ است، یعنی نتوانستیم علم هوش مصنوعی را به ارائه خدمت تبدیل کنیم. بنابراین نیاز بود تا بین تولید علم و کاربردی سازی آن برای ذی نفعان اتصالی برقرار شود که انجمن علمی هوش مصنوعی این اتصال را برقرار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد مهدی زاهدی رئیس انجمن هوش مصنوعی، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ ضمن حضور در غرفه بانکداری آینده، در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه هوش مصنوعی، گفت: با توجه به نیازسنجی کشور، شورای راهبردی هوش مصنوعی و مرکز ملی هوش مصنوعی در کشور تشکیل شد و سند ملی هوش مصنوعی نیز به تصویب رسید که براساس آن باید تا سال ۱۴۱۴ به نقطه قابل اتکایی در هوش مصنوعی دست یابیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها وظیفه تعلیم را برعهده دارند اما تعمیم و گفتمان سازی مربوط به انجمن ها است، تاکید کرد: به دلیل چالش های موجود در رابطه با نیاز به هماهنگی در بین دستگاههای دولتی و تسهیل و تسریع اقدامات در زمینه هوش مصنوعی انجمن علمی هوش مصنوعی کشور را راه اندازی کردیم.

زاهدی افزود: رتبه ایران در تولید مقاله در زمینه هوش مصنوعی ۱۷ و در کاربردی سازی آن ۷۷ است، یعنی نتوانستیم علم هوش مصنوعی را به ارائه خدمت تبدیل کنیم. بنابراین نیاز بود تا بین تولید علم و کاربردی سازی آن برای ذی نفعان اتصالی برقرار شود که انجمن علمی هوش مصنوعی این اتصال را برقرار خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف ما ایجاد شبکه فعالین یا کنش‌گران هوش مصنوعی متشکل از دانشجویان، اساتید و فعالان هوش مصنوعی مانند بانکها است بنابراین زیست بوم کنش‌گران هوش مصنوعی کشور را راه اندازی کردیم.

همچنین با توجه به نیاز جامعه در تربیت متخصصان هوش مصنوعی، چالش امروز ما نبود نیروی متخصص و ماهر در حوزه هوش مصنوعی است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان نمیتوانند با ابزارهای هوش مصنوعی کارکنند.

رئیس انجمن هوش مصنوعی ایجاد پویایی در زیست بوم، برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تشکیل شبکه اساتید متخصصان و دانشجویان، راه اندازی نشریه تخصصی و علمی، ارائه مشاوره به صنایع مختلف در راستای بهره‌گیری و مشارکت و تدوین برنامه‌های درسی در هوش مصنوعی را از چشم اندازهای هوش مصنوعی ایران نام برد.

وی با اشاره به نیاز جامعه در تربیت متخصصان هوش مصنوعی گفت: کشور آمریکا فقط در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی ۱,۸ میلیارد دلار اعتبار هزینه کرده است این درحالی است که کل میزان اعتبار تخصیص یافته کشور ما به ۵ میلیارد هم نمیرسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −    =  94