هاب نوآوری گروه ملی انفورماتیک پل ارسال راهکار به بانک مرکزی

مدیرعامل شرکت فرادیس گستر کیش گفت: ساختاری در بانک مرکزی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیرونی، برای حل مشکلات بانک مرکزی، شرکت‌های زیر مجموعه و نهاد رگولاتور تا کنون وجود نداشته ولی هاب نوآوری گروه ملی انفورماتیک، این ظرفیت را به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نیما شمساپور، مدیرعامل فرادیس گستر کیش در پنلی با عنوان «هوش مصنوعی؛ از ایده تا معجزه» که در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ و در غرفه بانکداری آینده برگزار شد، توسعه نوآوری باز را یکی از اهداف اصلی هاب نوآوری شرکت ملی انفورماتیک دانست و افزود: به منظور بررسی، داوری و سرمایه گذاری روی ایده‌های استارت‌آپی در ابعاد کسب‌وکاری برنامه های مختلفی از جمله برگزاری فینولیگ و فینوکاپ در نظر داریم.

شمساپور ادامه داد: اگر نتوانیم همراه با تغییرات حرکت کنیم دچار عقب ماندگی خواهیم شد که این عقب ماندگی ممکن است عواقب جدی به همراه داشته باشد، بنابراین در زمینه کاربردی سازی علم هوش مصنوعی باید تسهیلگری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید درب‌های حرکت به سمت بخش خصوصی را بگشاییم گفت: چالش دیتا و دسترسی به اطلاعات در بخش حاکمیتی وجود دارد که شاید به دلایل امنیتی، امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد؛ بنابراین به منظور دستیابی بخش حاکمیتی به اهداف خود و حفظ امنیت اطلاعات باید تسهیلگری وجود داشته باشد.

مدیرعامل فرادیس گستر کیش در پاسخ به اینکه به منظور بلوغ کشور در زمینه هوش مصنوعی چه اقدامی لازم است، گفت: تسهیلگری و تسریع گری در زمینه هوش مصنوعی، نظارت بر پرداخت، امنیت سایبری هوش مصنوعی نیاز است. هدف ما درگیر نمودن بخشهای حاکمیتی و ذی نفعان در هوش مصنوعی و برقراری ارتباط موثر بین آنها است تا زمانی که بتوانند کار خود را انجام دهند.

شمساپور در پایان گفت: معتقدم که در ابتدای استفاده از روندهای موجود هستیم و قطعا با هوش مصنوعی چشم اندازه‌ای متفاوتی وجود خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  85  =