مردم با پرداخت های ریال دیجیتال درمسیرتوسعه فناوری گام برمیدارند

قائم مقام وزیر صمت درگفتگو با روابط عمومی ایران کیش:

مردم  با پرداخت های ریال دیجیتال در مسیر توسعه فناوری گام برمیدارند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی ایران کیش،«سیدمهدی فرحی» قائم مقام وزیر صمت با حضور در غرفه ایران کیش و تفتا در نمایشگاه الکامپ و بازدید از ریال دیجیتال بانک مرکزی در اپلیکیشن پات لایف،به روابط عمومی ایران کیش گفت: ریال دیجیتال ایده بسیار خوبی است و گامی موثر در جهت حرکت به سمت توسعه فناوری های دیجیتال است. آنچه امروز شما با عنوان ریال دیجیتال و انتقال پول به این شکل در اپلیکیشن خود خلق کردید گوشه ای از ایده های مفید و عملی برای راحتی امور روزانه مردم و بخشی از خلاقیت جوانان ماست. ایده های خوب هم می توانند وارداتی باشند هم نو آورانه و برآمده از فکر جوانان که راهی برای مردم باز می کنند.
وی افزود : ریال دیجیتال جایگزین بسیارخوبی برای پرداخت های خرد و حذف پول فیزیکی است. به ویژه آنکه سریع قابل وصول و با امنیت کامل است.
قائم مقام وزیر صمت در پاسخ به این سوال که ریال دیجیتال چه زمانی می تواند در میان مردم جا باز کند گفت : طی ده سال گذشته روند پرداخت ها کاملا تغییر یافته است از پول فیزیکی به عابر بانک ها، سپس اپلیکیشن ها و کارت های اعتباری و امروز ریال دیجیتال بدل شده اند. مردم نشان دادند پیشتر با  این روند توسعه ای همراه شده اند و بنابراین با ریال دیجیتال نیز همراه خواهند شد هرچند که باید در زمینه فرهنگسازی آن به طور ویژه کار کرد.
وی تاکید کرد: توسعه کسب و کارهای دیجیتال به صورت نمایی بالا میرود. در کشور  ما نیز طی دو سه سال گذشته از حدود دو سه هزار کسب و کار دیجیتال به 207 هزار رسیدیم و این رشد، نمایی است.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7