نگاهی بر عوامل موثر بر قیمت نفت طی هفته گذشته

قیمت نفت در معاملات امروز بازار آسیا کاهشی شد. این روند در پی تقاضای پایین مصرف‌کننده در آمریکا به دلیل نگرانی‌ها از تورم و افزایش تولید نفت چین در ماه گذشته صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مدار اقتصادی، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت با ۴۰ سنت کاهش، معادل ۰.۵ درصد، به ۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت در معاملات وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه، با ۳۶ سنت کاهش، به ۷۸ دلار و ۹ سنت و برای تحویل در ماه اوت، با ۰.۵ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.

با این وجود، نشانه‌های افزایش تقاضای سوخت با توجه به شروع فصل سفر، از چندی پیش به چشم می‌خورد که موجب شد قیمت نفت با رشد چهار درصدی، بیشترین رشد هفتگی را از آوریل تجربه کند.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در شرکت سنگاپوری آی‌جی، در این باره گفت: رشد هفته گذشته، تحت تاثیر پیش‌بینی‌های اوپک پلاس و آژانس بین‌المللی انرژی از رشد قوی تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴، روی داد.

در این بین، آمار رسمی نشان داد تولید نفت داخلی چین در ماه مه، بر مبنای سالانه، ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۸.۱۵ میلیون تن رسید. تولید چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۸۹.۱ میلیون تن بود که ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

تولید صنعتی چین در ماه مه، ضعیف‌تر از انتظارات بود و کندی معاملات در بخش املاک، هیچ نشانه ای از بهبود نداشت.

بازارها امروز در سنگاپور که قطب معاملات نفت است و سایر کشورهای منطقه، به مناسبت تعطیلات عمومی، بسته بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  6  =