۱۰ شهر گران برای مهاجران در سال ۲۰۲۴

بزرگ‌ترین مراکز مالی آسیا بار دیگر به عنوان گران‌ترین شهرها برای زندگی رده‌بندی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مدار اقتصادی، مطابق بررسی‌های دانشگاه مرسر، هنگ‌کنگ به عنوان‌ گران ترین شهر برای اقامت مهاجران و پس از آن سنگاپور و زوریخ بر اساس هزینه‌های اصلی زندگی در سال 2024 رتبه‌بندی شدند.

در رتبه‌بندی گران‌ترین شهرها برای مهاجران، چهار شهر زوریخ، ژنو، بازل و برن از سوئیس حضور دارند. شهر نیویورک در رتبه 7 قرار گرفت.

پنج رتبه نخست نسبت به سال قبل تغییری نداشتند، اما لندن با 9 پله تغییر، از رتبه 17 به 8 صعود کرد.

بر این اساس، 10 شهرگران قیمت برای مهاجران به ترتیب زیر رتبه‌بندی شدند:

1- هنگ کنگ

2- سنگاپور

3- زوریخ، سوییس

4- ژنو، سوئیس

5- بازل، سوئیس

6- برن، سوئیس

7- شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

8- لندن، انگلستان

9- ناسائو، باهاما

10- لس‌آنجلس، ایالات‌متحده

این نظرسنجی هزینه‌های بیش از 200 مورد را در هر یک از 226 شهر مورد مطالعه مقایسه کرد – از جمله قیمت مسکن، حمل و نقل، غذا، پوشاک، کالاهای خانگی و سرگرمی.

شهر نیویورک به عنوان معیار قرار گرفت و نوسانات ارز در برابر دلار آمریکا اندازه‌گیری شد. شهرهای نیجریه، پاکستان و قرقیزستان کم‌هزینه ترین شهرها برای اقامت مهاجران بودند، لاگوس و ابوجا در نیجریه به ترتیب با 178 و 86 رتبه در رتبه های 225 و 226 سقوط کردند.

بازارهای مسکن سر به فلک کشیده

بر اساس گزارش مرسر، تورم بالا و افزایش تنش‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی موجب افزایش قیمت مسکن، خدمات آب و برق، مالیات‌های محلی و آموزش شده است.

به غیر از ناسائو، باهاما، همه شهرهای دیگر در 10 شهر برتر از سال 2023 افزایش قیمت مسکن را گزارش کردند. قیت مسکن در هنگ کنگ و سنگاپور با جهش 8 درصدی، در شهر نیویورک با جهش 7 درصد و در زوریخ با جهش 6 درصدی همراه بود.

بین سال‌های 2023 تا 2024، نوسانات زیادی در بخش هزینه مسکن در سراسر جهان وجود داشت، به طوری که قیمت‌های اجاره مسکن در شهرها به‌طور قابل توجهی متفاوت بود. قیمت‌ها نیز افزایش یافت، زیرا عرضه مسکن نتوانست با تقاضا همگام شود.

چنین هزینه‌هایی می‌تواند به ویژه در مناطقی با رشد جمعیت بالا یا با زمین‌های محدود برای توسعه چالش‌برانگیز باشد. عوامل دیگری مانند هزینه‌های ساخت و ساز و قیمت زمین نیز می‌توانند بر مقرون به‌صرفه بودن مسکن تأثیر بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  87