سنگاپور قطب طلا می‌شود

شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرد که سنگاپور با تغییر مرکز ثقل بازار طلا به شرق، بازار طلا را رهبری خواهد کرد و به قطب طلا تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مدار اقتصادی، شائوکای فن، رئیس بانک‌های مرکزی شورای جهانی طلا گفت: یکی از دلایل اصلی این رخداد این است که مصرف طلا در اقتصادهای بزرگ در حال ظهور در حال افزایش است و اکثر این بازارها در آسیا متمرکز هستند.

او افزود: نزدیکی سنگاپور به این بانک‌های مرکزی که به طور فعال در حال خرید طلا هستند، عامل دیگری است تا سنگاپور را به قطب طلا تبدیل کند.

فن در کنفرانس فلزات گرانبهای آسیا و اقیانوسیه که در سنگاپور برگزار شد، گفت: مرکز ثقل بازار طلا به شرق منتقل شده است و سنگاپور به طور اتفاقی به عنوان نقطه اتکای بالقوه این تعادل جدید قرار گرفته است.

در حال حاضر، چین بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان است و بانک مرکزی آن بزرگترین خریدار شمش به شمار می‌رود، زیرا این کشور به دنبال افزایش ذخایر طلای خود است. در عین حال، میان بانک‌های مرکزی، بانک خلق چین بزرگترین خریدار طلا در سال 2023 بود.

گزارش اخیر شورای جهانی طلا نشان می‌دهد که ژاپن همچنین انعطاف‌پذیری خود را در تقاضای طلا نشان داد و قوی‌ترین تقاضای جواهرات طلا در سه ماهه نخست را از سال 2019 به ثبت رساند.

به همین ترتیب، کره جنوبی بیشترین افزایش سه ماهه خرید طلا را در بیش از دو سال گذشته به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، سنگاپور در نزدیکی حدود 25 درصد از مراکز عرضه معدن طلای جهان مانند چین، استرالیا، اندونزی، فیلیپین، پاپوآ گینه نو و لائوس قرار دارد.

او گفت که نیاز به منبع برای یک مرکز رسمی ذخیره طلا به یک نگرانی فزاینده برای بانک‌های مرکزی در سراسر جهان تبدیل شده است، به ویژه با توجه به پس زمینه یک جو ناپایدار ژئوپلیتیکی که در جهان وجود دارد.

او افزود: سنگاپور می‌تواند به یک جایگزین واقعاً قابل دوام برای لندن و نیویورک به عنوان مرکزی برای خزانه‌داری طلا در بانک مرکزی تبدیل شود. این در حالی است که سنگاپور هم آماده است تا در آینده بازار طلا را رهبری کند. البته سایر عوامل موثر در نقش مهم سنگاپور در آینده بازار طلا شامل تعهد این کشور به ثبات سیاسی و حذف مالیات بر فروش طلای سرمایه‌گذاری است.

فن توضیح داد: حذف GST از طلای سرمایه‌گذاری در سنگاپور، ایجاد پالایشگاه‌های تحویل مناسب، جایگاه سنگاپور را به عنوان قطب پیشرو برای تجارت طلا تقویت کرده است.

از اکتبر 2012، دولت سنگاپور مالیات کالا و خدمات (GST) را که به عنوان مالیات بر فروش نیز شناخته می‌شود، از فلزات گرانبها با درجه سرمایه‌گذاری معاف کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3