اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌ لطف معرفی Apple Intelligence

اپل از انویدیا پیشی گرفت اما هنوز در جایگاهی پایین‌تر از مایکروسافت قرار دارد.

به‌ دنبال معرفی سیستم هوش مصنوعی جدید Apple Intelligence، قیمت سهام اپل در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح خود رسید و رکورد قبلی‌اش در دسامبر را شکست. حالا این شرکت با ارزش بازار 3.176 تریلیون دلاری در جایگاهی بالاتر از انویدیا قرار گرفته و دوباره دومین شرکت ارزشمند جهان پس از مایکروسافت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو،پایان معاملات سه‌شنبه در آمریکا سهام اپل با رشد 7 درصدی به رکورد قیمت جدید 207.15 دلار به‌ازای هر سهم رسید. این اتفاقی در شرایطی رخ داده است که اپل دوشنبه‌شب در رویداد WWDC 2024 مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد و از همکاری با OpenAI برای استفاده از ChatGPT در آیفون خبر داد.

رشد اپل با معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی

به‌علاوه، ارزش بازار اپل اکنون 3.176 تریلیون دلار است و از انویدیا با ارزش بازار 2.979 تریلیون دلاری پیشی گرفته است. البته این شرکت مستقر در کوپرتینو همچنان با مایکروسافت با ارزش بازار 3.216 تریلیون دلار که در جایگاه اول قرار گرفته، فاصله دارد.

اپل با این رشد رکورد قیمت قبلی خودش در 14 دسامبر 2023 را شکسته است. تحلیلگران باور دارند افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به محصولات اپل می‌تواند ارزش خرید این محصولات را افزایش بدهد و درآمد و سود این شرکت را بیشتر کند.

البته تحلیلگران همچنان می‌گویند باید منتظر ماند و دید شیوه عرضه این قابلیت‌های هوش مصنوعی در پاییز چگونه خواهد بود اما اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، احتمالاً کاربران زیادی مایل به ارتقای آیفونشان خواهند بود؛ چراکه قابلیت‌های Apple Intelligence فقط با محصولات جدید این شرکت، ازجمله آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس، کار می‌کند؛ بنابراین کاربران محصولات قدیمی‌تر باید برای تجربه این ویژگی‌ها به فکر خرید آیفون‌های جدید باشند.

اپل در مراسم WWDC 2024 علاوه‌بر سیستم هوش مصنوعی از iOS 18 نیز با امکانات و تغییرات متنوع پرده برداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  ⁄    =  13