مدیرعامل نوکیا اولین تماس تلفنی سه‌بعدی جهان را برقرار کرد

این تماس با یک گوشی هوشمند معمولی و از طریق شبکه عمومی 5G انجام شد.

«پکا لوندماک»، مدیرعامل نوکیا با استفاده از فناوری جدیدی به نام «صوت و تصویر ایمرسیو» (Immersive) که کیفیت تماس‌ها را با صدای سه‌بعدی بهبود می‌بخشد و تعاملات را واقعی‌تر می‌کند، اولین تماس فراگیر جهان را برقرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو،پکا لوندماک می‌گوید: «ما آینده تماس‌های صوتی را به نمایش گذاشتیم.» او در سال ۱۹۹۱ نیز در اتاقی حضور داشت که اولین تماس G2 برقرار شد.

اولین تجربه تماس سه‌بعدی جهان توسط مدیرعامل نوکیا

تماس‌های فعلی با گوشی‌های هوشمند مونوفونیک هستند که عناصر صوتی را با هم فشرده و صدا را تخت و کم‌جزئیات می‌کنند. اما فناوری جدید صدای سه‌بعدی را ارائه می‌دهد که در آن تماس‌گیرنده همه‌چیز را به گونه‌ای می‌شنود که انگار با شخص دیگر در همان مکان است.

«جنی لوکاندر»، رئیس تکنولوژی نوکیا می‌گوید: «این بزرگ‌ترین پیشرفت در تجربه تماس‌های صوتی زنده از زمان معرفی صدای مونوفونیک در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها است.»

لوکاندر در مصاحبه‌ای گفت: «این فناوری درحال استانداردشدن است، بنابراین ارائه‌دهندگان شبکه، تولیدکنندگان چیپست و تولیدکنندگان گوشی می‌توانند آن را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند.» نوکیا این تماس را با استفاده از یک گوشی هوشمند معمولی و از طریق شبکه عمومی 5G انجام داد.

علاوه‌بر تماس‌های فراگیر یا ایمرسیو بین افراد، این فناوری می‌تواند در تماس‌های کنفرانسی نیز استفاده شود که در آن صداهای شرکت‌کنندگان براساس موقعیت فضایی آن‌ها جدا می‌شوند. «جیوری هوپانیمی»، رئیس تحقیقات صوتی در نوکیا می‌گوید: «اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند حداقل دو میکروفون دارند که با آن‌ها می‌توان این فناوری را با انتقال ویژگی‌های فضایی تماس در زمان واقعی پیاده‌سازی کرد.»

این فناوری بخشی از استاندارد پیشرفته 5G آینده است و نوکیا به‌دنبال فرصت‌های صدور مجوز با این فناوری است که احتمالاً چند سال طول می‌کشد تا به‌صورت گسترده در دسترس قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  18  =