قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً بعد از عرضه آیفون ۱۶ از راه می‌رسند

احتمال دارد قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی iOS 18 همزمان با عرضه سری آیفون 16 در اختیار کاربران قرار نگیرند و دیرتر عرضه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو،اپل امروز در کنفرانس WWDC خود از آپدیت iOS 18 رونمایی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی Apple Intelligence نقش پررنگی در آن ایفا می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی روی فضای ابری پردازش شوند. اکنون طبق گزارش جدید «مینگ-چی کو»، احتمال دارد این قابلیت‌های پیشرفته همزمان با عرضه سری آیفون 16 در اختیار کاربران قرار نگیرند و دیرتر به‌دست مصرف‌کنندگان برسند.

به گفته مینگ‌-چی کو، تحلیل‌گر مسائل اپل، غول کوپرتینو عملکردهای قدرتمند هوش مصنوعی را در تمام جنبه‌های iOS 18 و اپلیکیشن‌های داخلی ادغام خواهد کرد. همچنین با تأکید بر گزارش‌های قبلی، دستیار دیجیتال این شرکت یعنی سیری، یک ارتقای بزرگ دریافت می‌کند.

بااین‌حال، مینگ-چی کو می‌گوید که به‌دلیل ناکافی‌بودن 8 گیگابایت رم در آیفون‌های پرچمدار فعلی، قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه یا On-Device محدود خواهد بود. پیش‌ازاین «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ نیز گفته بود که مدل هوش مصنوعی به دو صورت آفلاین و آنلاین عمل خواهد کرد.

تأخیر در عرضه هوش مصنوعی iOS 18

مدل زبانی بزرگ روی فضای ابری در مقایسه با مدل‌های کوچک‌تر روی دستگاه، زمان بیشتری برای آموزش نیاز دارد. به همین دلیل مینگ-چی کو پیش‌بینی می‌کند قابلیت‌های پیشرفته‌تر وابسته به سرور را در مراحل بعدی پس از عرضه سری آیفون ۱۶ خواهیم دید. طبق گزارش‌های قبلی، این قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس در کنار سری آیفون 16 و بالاتر محدود می‌شود.

براساس گفته‌های مینگ‌-چی کو، حجم محموله‌های سری آیفون 16 در سه‌ماهه دوم 2024 ممکن است کمی کمتر از مدت مشابه سال گذشته باشد. بااین‌حال، او انتظار دارد که سرمایه‌گذاری هنگفت اپل در یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در آینده ثمر بدهد. البته به گفته او، پس از مراسم WWDC24، اپل دیگر به عنوان شرکتی که در مسابقه هوش مصنوعی از دیگران عقب مانده، دیده نخواهد شد.

طبق گزارش‌ها، پیش‌ازاین اپل با OpenAI برای تجهیز سیستم‌عامل iOS 18 به هوش مصنوعی این شرکت به توافق رسیده بود. جزئیات این توافق هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که اپل از فناوری‌های این شرکت در محصولات و سرویس‌های فعلی خود مانند سیری استفاده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  46