«استاپ هانتینگ» یکی از روش‌های اصلی دستکاری قیمت در بازار‌های مالی

تمام خطرات بازار ارز‌های دیجیتال مرتبط با نوسانات همیشگی قیمت‌ها نیست و در این بین برخی موارد دیگر مانند نهنگ‌ها نیز تأثیرگذار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد،نهنگ اصطلاحی برای سرمایه‌گذاران بزرگ بازار ارز‌های دیجیتال است که که سهم زیادی از یک ارز یا چندین ارز دیجیتال را در اختیار دارند.

یکی از استراتژی‌های مورد استفاده این سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها برای دستکاری قیمت و کسب سود، استاپ هانت نام دارد. در این استراتژی، نهنگ‌ها به کمک حذف کردن تریدر‌های خرد قیمت را کاهش می‌دهند تا موجودی مورد نیاز خود را با قیمت کمتر خریداری کرده و سپس، قیمت را به محدوده قبل باز می‌گردانند.

معامله گران و سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال برای جلوگیری از ثبت ضرر‌های غیرقابل جبران از ابزار استاپ لاس استفاده می‌کنند. به کمک این ابزار، معامله‌گر می‌تواند در پلتفرم معاملاتی و صرافی خود تنظیم کند که در چه محدوده قیمتی و تا چه میزان از ارز دیجیتال به فروش برسد.

به عنوان مثال، اگر فردی در 50 هزار دلار بیت کوین را خریداری کرده باشد، می‌تواند سفارش استاپ لاس خود را در 48 هزار دلار تعیین کند تا مطمئن شود در صورت رخ دادن کاهش شدید قیمتی، با ثبت یک ضرر جزئی در محدوده 48 هزار دلار از معامله به طور خودکار خارج می‌شود.

زمانی که قیمت ارز دیجیتال در نزدیکی محدوده‌های تجمع استاپ لاس قرار دارد، نهنگ‌ها این فرصت را دارند تا با فروش بخشی از موجودی عظیم خود، استاپ لاس‌ها را فعال کرده و کاهش شدید قیمت ارز را رقم بزنند.

در نهایت، نهنگ‌ها در محدوده‌های پایین قیمتی دوباره موجودی کیف پول خود را افزایش می‌دهند و قیمت را به محدوده قبل برمی گردانند. به این استراتژی، استاپ هانت گفته می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −  8  =