ضرورت تجدید نظر درخصوص محدودیت پلت‌فرم‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مطرح کرد:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از تشکیل میز گرد‌هایی برای رفع محدودیت بعضی از پلت‌فرم‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در بازدید از نمایشگاه الکامپ با اشاره به اهمیت فضای مجازی و سرعت اینترنت گفت: شرکت‌های مختلفی در نمایشگاه الکامپ حضور دارند که بطور جدی فعالیت هایی در حوزه پروژه های فیبر نوری و نسل پنجم دارند و باید توجه داشت وضع موجود روز به روز بهتر می‌شود.

زارع‌پور محدودیت بر روی برخی پلت‌فرم‌ها را دلیل نارضایتی بعضی افراد دانست و گفت: ما اعلام کردیم هر پلت‌فرمی قواعد جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند از محدودیت خارج می‌شود و این موضوع در تمام دنیا صدق می‌کند که پلت‌فرم‌ها مکلف هستند قواعد کشورها را رعایت کنند.

وی تجدیدنظر در خصوص محدودیت بعضی از پلت‌فرم‌ها را ضروری دانست و گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی اعمال محدودیت بر پلت‌فرم‌ها است. این کارگروه ۱۳ عضو دارد که یکی از آنها وزارات ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در این کارگروه پلت‌فرم‌هایی مانند گوگل پلی را مورد بررسی مجدد برای رفع محدودیت قرار داده‌ایم.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت‌های کشور در نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته نشده است گفت: ما در دولت مردمی سیزدهم به دنبال حمایت حداکثری از ظرفیت این حوزه هستیم چرا که راهکار حل مشکلات کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتالی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محور توسعه کشور در آینده را اقتصاد دیجیتالی دانست و افزود: همه کشورهای‌ پیشرفته در دنیا در جهت رشد فضای دیجیتالی گام برمیدارند و ما در کشور به واسطه نیروی جوان و با استعداد و زیرساخت‌های موجود می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور خود، در باقی کشورها نیز حضور فعالی در این حوزه داشته باشیم.

وی از تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و افزود: برای ۵ سال آینده کشور برنامه ریزی خیلی خوبی در قالب برنامه هفتم توسعه کشور صورت گرفته است.

زارع‌پور درخصوص این برنامه افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند ۶ ماه بعد از تصویب این سند، برنامه‌های خود را برای ایجاد تحول در بخش کاری خود با استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و … ارائه دهند. این برنامه‌ها باید موجب افزایش بهره‌وری و میزان رضایتمندی مردم باشد.

وی با بیان اینکه عزم دولت، استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید برای ایجاد تحول در کشور و افزایش رفاه و آسایش مردم است گفت: درخصوص برنامه توسعه هفتم ما نیز مکلف شدیم تمام زیرساخت‌های لازم را برای تحول جدی در کشور فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه در ابتدای هرسال اولویت‌های موردنیاز بومی‌سازی توسط وزارات ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌شود گفت: ما از تمام شرکت‌ها و ایده‌های نوین برای بومی‌سازی موارد مورد نیاز حمایت می‌کنیم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: مسیر بومی سازی مسیری یک‌شبه نیست اما به دنبال بومی‌سازی تمام زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −  58  =