پرجمعیت ترین کشورهای جهان کدامند؟

لیست پرجمعیت ترین کشورهای جهان در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از استاتیستا،‌ براساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان ملل از جمعیت جهان، انتظار می‌رود هند در آوریل ۲۰۲۳ از چین به عنوان پرجمعیت‌ ترین کشور جهان پیشی بگیرد. پیش بینی می شود هند در این ماه به جمعیتی بالغ بر ۱.۴۲۵ میلیارد نفر برسد.

در سال های اخیر، رشد جمعیت چین به دلیل سیاست تک فرزندی آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است، و از سال ۲۰۲۱ به ۱.۴۲۵ میلیارد رسیده است. جمعیت چین در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار از سال ۱۹۶۱ کاهش می یابد.

در حال حاضر پیش بینی می شود که هند تا دهه ۲۰۶۰ به رشد خود ادامه دهد. موقعیت جدید هند به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان با مجموعه‌ای از چالش‌های داخلی و بین‌المللی همراه خواهد بود. این چالش‌ها شامل فراهم کردن دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و فرصت‌های شغلی برای تعداد روزافزونی از مردم است.

با نگاهی فراتر از هند و چین، سازمان ملل پیش بینی می کند که رشد جمعیت جهانی در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در آفریقا متمرکز خواهد شد. انتظار می رود تا سال ۲۱۰۰، پنج کشور آفریقایی به هند، چین و ایالات متحده در میان ۱۰ کشور پرجمعیت جهان بپیوندند. این تغییر جمعیتی در سطح جهانی مستلزم رویکردهای جدیدی برای مدیریت منابع، ترویج توسعه پایدار، و پرداختن به مسائلی مانند فقر، نابرابری و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش است.پ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5