حربه‌ای که به ضرر دولت مستعفی یمن تمام شد؛ بانک «عدن» در آستانه ورشکستگی

دولت مستعفی یمن به امید ورشکسته کردن دولت صنعاء بانک مرکزی یمن را از صنعاء به عدن انتقال داد، منابع خبری یمن از فساد گستره و ورشکستگی دولت مستعفی در یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، رسانه های وابسته به دولت مستعفی یمن (متحد عربستان سعودی) از نابسامانی مالی در مناطق تحت کنترل این دولت و ورشکستگی بانک مرکزی در شهر عدن، پایتخت موقت این دولت خبر دادند.

«وکاله الصحافة الیمنة»گزارش داد رقابت برای غارت ارزهای خارجی، به ویژه دلار آمریکا و ریال سعودی از بانک مرکزی عدن و تولید نقدینگی باعث درگیری بین شبه نظامیان جدایی طلب موسوم به «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات متحده عربی و دولت مستعفی یمن به نخست وزیری «معین عبدالملک» در دولت مستعفی شده است.

کانال «عدن المستقله» وابسته به شورای انتقالی جنوب نیز سه‌شنبه گذشته اطلاعاتی منتشر کرد که نشان از رسوایی مالی معین عبدالملک و بانک مرکزی عدن داشت.

این کانال تلویزیونی بر اساس آمار و اطلاعاتی که منتشر کرده، دولت مستعفی یمن و بانک مرکزی عدن را متهم کرده است که بالغ بر یک میلیون ریال سعودی از یکی از بانک‌های خصوصی به نفع خود استقراض کرده تا حقوق کارمندان شورای وزیران دولت مستعفی را بپردازد و از این پول حقوق وزرای شورای انتفالی جنوب را نیز پرداخت نکرده است.

دولت مستعفی بعد از آنکه سال 2015 از شهر صنعاء، پایتخت اصلی یمن فراری شد و به شهر عدن منتقل گشت، برای تحت فشار قرار دادن دولت نجات ملی و انصارالله، 2016 بانک مرکزی را به عدن، پایتخت موقت منتقل کرد.

با این حال، انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن هم نتوانست دولت نجات ملی یمن را  زمین گیر و ورشکست کند و این کار  منجر به فساد گسترده و  ورشکستگی دولت مستعفی وابسته به عربستان سعودی شد و در اراضی تحت کنترل این دولت، ریال یمنی به شدت ارزش خود را از دست دارد و تورم افسار گسیخته ای در این مناطق ایجاد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  18