تشکیل شرکت بیمه اتکایی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان

دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص خبر داد

ایبنا – دبیر کمیسیون اقتصادی کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام از تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی با سرمایه 200 میلیارد تومان طی دو تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس از موافقت اصولی بیمه مرکزی با تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی خبر داد و اظهار داشت:
درحال حاضر این بیمه یکی از ضرورتهای اقتصادی کشور است و امیدواریم طی دو تا سه ماه آینده شکل گیرد.
قاسمی توضیح داد: شرکتهای بیمه بابت مسئولیتهای که می‌پذیرند و حق بیمه از بیمه گذاران دریافت می‌کنند، می‌توانند برای خود نزد یک شرکت بیمه اتکایی، پوشش بیمه‌ای ایجاد کنند که در حال حاضر بیمه مرکزی نقش اصلی را در زمینه بیمه اتکایی ایفا می‌کند و در عین حال شرکتهای بیمه‌ای نیز نقش بیمه اتکایی را برای یکدیگر دارند که البته خیلی قابل اتکا نیست.
وی ادامه داد: دو گروه مالی پارسیان و پاسارگاد موسس اصلی تشکیل این شرکت بیمه اتکایی هستند و البته گروه‌ مالی بانک سرمایه‌، شرکت بیمه معلم و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز آمادگی خود را برای حضور در تشکیل این بیمه اعلام کرده‌اند.
به گفته وی پذیره‌نویسی لازم برای اجرای بیمه اتکایی صورت خواهد گرفت.
وی سهم هر کدام از گروه‌های پارسیان و پاسارگاد درتامین سرمایه لازم برای ایجاد بیمه اتکایی را 27 درصد عنوان کرد و افزود: بقیه سرمایه این شرکت تا حدود 70 درصد از طریق گروه مالی سرمایه،‌صندوق ذخیره فرهنگیان،‌ بیمه معلم و برخی موسسات مالی دیگر تامین و بقیه نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی تامین خواهد شد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  7