جریمه ۷۳۳ میلیون تومانی بانک ها بابت تراکنش های ناموفق شبکه بانکی

توسط بانک مرکزی صورت گرفت

ایبنا – بانک مرکزی حدود 733 میلیون تومان بابت تراکنش های ناموفق شبکه بانکی را در بهمن ماه جریمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس آخرین گزارش عملکرد سوئیچ کارت بانک ها در بهمن ماه سال 1387 که بر تارنمای بانک مرکزی قرار گرفت از 73 میلیون تراکنش انجام گرفته در ماه مزبور ، 65 میلیون یعنی 89 درصد تراکنش ها موفق و 8 میلیون یعنی 11 درصد تراکنش ها ناموفق ثبت شده است.

بانک مرکزی بر اساس وعده خود برای ترغیب شبکه بانکی به افزایش کیفیت ارائه خدمات الکترونیک به ویژه از طریق دبیت کارت ها مبالغی را به عنوان جریمه از حساب بانک های متخلف نزد خود کسر کرده است که کل مبلغ جریمه دریافتی تا پایان بهمن ماه سال گذشته 733 میلیون تومان برآورد شده است.

بررسی آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد از کل تراکنش های انجام شده در شبکه بانکی 9 درصد آن از طریق شبکه الکترونیک بانک های خصوصی و 91 درصد آن از طریق بانک های دولتی ها انجام شده است.از این میزان تراکنش 10 درصد تراکنش های موفق مربوط به بانک های خصوصی و 90 درصد آن ها مربوط به بانک های دولتی است. همچنین 6 درصد تراکنش های ناموفق در بانک های خصوصی به ثبت رسیده  و 94 درصد آن ها در شبکه الکترونیکی بانک های دولتی صورت گرفته است.همچنین از کل مبلغ جریمه دریافتی توسط بانک مرکزی 3 درصد آن مربوط به خصوصی ها و 97 درصد مربوط به دولتی ها بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8