پایین آمدن قیمت ملک و کرایه خانه

ایبنا – رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از پایین آمدن قیمت ملک و کرایه خبر داد و گفت: امسال قیمت مسکن تغییری نمی‌کند و همچنان روند رکودی را دنبال خواهد کرد. اجاره خانه‌ها نیز تابع ملک است و به نسبت پایین آمدن قیمت خانه، اجاره هم پایین می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران ـ به ایسنا گفت: امسال شاهد افزایش اجاره بها نیستیم و همین قدر که کرایه‌ها افزایش پیدا نکرده یعنی تغییری در اجاره خانه‌ها به وجود نیامده است.

وی افزود: همان‌طور که در سال‌های قبل با افزایش قیمت‌ها مالکان بالارفتن قیمت را به مستاجران اعلام می‌کردند، اکنون نیز با پایین آمدن قیمت، باید قیمت‌های خود را تعدیل کنند.

خسروی اضافه کرد: امیدواریم با مودّت و تعامل میان مالکان و مستاجران، دیگر مسائل میان مالک و مستاجر را نداشته باشیم.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران همچنین درباره معضل بسازبفروشانی که واحدهای مسکونی تولیدی را به قمیت دلخواه به مردم واگذار می کنند، اظهار کرد: درمورد این دسته از بساز بفروش‌ها که تحت نظارت هیچ صنفی نیستند و به نرخ دلخواه محصول تولیدی را به مردم عرضه می کنند، باید برخورد و دلیل گران‌فروشی مشخص شود.

وی تصریح کرد: هیچ ایرادی ندارد که بساز بفروشی که خانه‌ای را ساخته روی آن قیمت بگذارد ولی نه اینکه به هر قیمتی که خواست خانه را بفروشد؛ بلکه باید زیر نظر قانون نظام صنفی برود و سازمان حمایت بر آن نظارت کند.

خسروی در پایان موفقیت طرح مسکن مهر را به شرط پرهیز از اعمال سلیقه ها حتمی دانست و گفت: طرح مسکن مهر بسیاری از نقدینگی‌ها را جمع کرده و با توجه به شروع سازندگی ها امید به خانه دار شدن را در خانوارها به وجود آورده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  9