آقای وزیر در ایران خودرو چه خبر است؟

ایبنا – کار ما در ایران خودرو، ادامه کاری است که منطقی و همکارانش پایه‌گذاری کرده‌اند. نجم‌الدین انتخابی مناسب برای ادامه کار منطقی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جمله نخست، جمله نجم الدین، مدیرعامل کنونی ایران خودرو و جمله دوم، جمله آقای قلعه بانی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع و رئیس پیشین نجم‌الدین در سایپا در جلسه معارفه و تودیع مدیرعامل ایران خودرو برای تأکید بر ادامه برنامه‌های مدیرعامل و هیأت مدیره پیشین ایران خودروست.

اما اخبار و اطلاعات در دسترس، نشانگر خلاف واقع شدن این تعارضات مدیریتی است و 180 درجه نیز با برنامه‌ها و سیاست‌های پیشین فرق دارد و این در حالی است که منطقی  چهار سال از هفت سال مدیریتش در ایران خودرو در زمان دولت نهم بوده است و به نظر می‌رسد، سیاست‌های دولت نهم و وزارت صنایع را در این راستا اجرا کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از رویدادهای عجیب که در ایران خودرو در حال پیاده شدن است، صفر نشان دادن سود ایران خودرو و یا حتی زیان نشان دادن این شرکت است، حال آن که بنا بر آخرین اطلاعات تأیید شده سازمان حسابرسی و فرستاده شده به بورس تا 31/ 9/87 به ازای هر سهم 32 تومان و تا پایان سال پیش بینی 52 هزار تومان سود برای هر سهم شده است. نکته مهم در این باره، قیمت این سهم و ارزش بازار سهام شرکت ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عادی این شرکت خواهد بود.

در واقع، ارزش بازار کنونی شرکت ایران خودرو، حدود نهصد میلیارد تومان است که پیش بینی می‌شود با اعلان سود صفر در مجمع عمومی این شرکت، قیمت این سهم از 132 تومان (قیمت تابلو کنونی ایران خودرو) به کمتر از هشتاد تومان برسد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که مختاری، از دوستان نزدیک محرابیان و عضو هیأت مدیره و قائم مقام مالی و اقتصادی شرکت (پیشتر از معاونان آقای وزیر در اردبیل بوده است،) در یک سال اخیر مسئولیت مالی ایران خودرو را داشته است.

 همچنین دو عضو دیگر هیأت مدیره آقای اسماعیلی دانا و یامی چالشتری نیز با هماهنگی آقای محرابیان در هیأت مدیره ایران خودرو حضور داشتند؛ بنابراین، عملکرد ایران خودرو در یک سال اخیر را می‌توان عملکرد آقای وزیر صنایع دانست که قرار است سود 52 تومانی به صفر تبدیل شود. همچنین اخبار رسیده از خرید 5/3 درصد از سهام ایران خودرو توسط شرکت کروز که از سه شرکت بزرگ قطعه سازی ایران خودروست حکایت دارد.

نکته اینکه سهامداران این شرکت که شهروند کانادایی به شمار می‌روند و بیشتر سرمایه ایشان نیز در بانک‌های آمریکا و کانادا است، به دنبال جمع آوری بیشتر سهم ایران خودرو از این راه هستند و برای همین، بهترین فرصت برای ایشان است که پس از اعلان سود صفر و کاهش قیمت سهم به کمتر از هشتاد تومان شروع به خرید سهام این شرکت کنند.

حال پرسش این است که آیا سناریوی فوق با برنامه ریزی پیشین در حال انجام است که بزرگترین شرکت خاورمیانه را به ثمن بخس رسانده و سپس آن را به شرکت‌ها یا افراد خاص فروخت؟

– ضرر سهامداران جزء این شرکت که یک سال این سهم را نگه داشته‌اند و هیچ سودی عاید آنها نمی‌شود، چه کسی یا کسانی باید بدهند؟

– آیا نشان دادن سود صفر نشان دادن عملکرد وزیر صنایع نیست؟

– آیا این موضوع، تخریب مدیران پیشین ایران خودرو و قهرمان شدن مدیران جدید این شرکت نیست؟

– سازمان‌های نظارتی و بازرسی و حسابرسی کشور چه می‌کنند و آیا از رخدادهای اخیر ایران خودرو آگاهند؟

– آیا اجرای اصل 44 قانون اساسی برای ایران خودرو در حال اجراست یا این دستاویزی است برای اجرای اهداف برخی از گروه‌ها و دولتمردان که جلودار این موضوع هستند؟

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =