ابلاغ واگذاری گروهی زمین به متقاضیان مسکن مهر در کلانشهرها

ایبنا – رئیس اداره کل تعاون تهران گفت:‌ بر اساس مصوبه اخیر متقاضیان تهرانی و دیگر کلانشهرهای مسکن مهر می‌توانند از تسهیلات واگذاری گروهی زمین بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود حیدری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: واگذاری گروهی زمین به متقاضیان در قالب تعاون مصوبه‌ای است که برای کل کشور به جز کلان شهر‌ها، چند ماه قبل در دستور کار شورای تأمین مسکن کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به این که در بررسی بعدی تهران از این قاعده مستثنی شد، ادامه داد:‌ بر اساس این مصوبه سازمان مسکن و شهر‌سازی ملزم به حمایت از افراد علاق‌مند به کار گروهی در زمینه ساخت مسکن شد، این سازمان باید با تفکیک زمین، گروه‌های سه تا چهار نفری را تحت پوشش قرار داد و آنها را در زمینه تهیه زمین برای ساخت حمایت می‌کرد.
رئیس اداره کل تعاون تهران افزود: بعد از این مصوبه، مصوبه جدیدی در دستور بررسی قرار گرفت که بر اساس این مصوبه تمامی استان‌ها شامل این طرح می‌شوند، این مصوبه با پیگیری‌‌های رئیس جمهور به منظور تطبیق و تسریع بخشیدن به عملیات اجرایی مسکن مهر و تسهیل در خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد مطرح و در دستور کار دستگاه اجرای قرار گرفت که به زودی بخش‌نامه آن جهت اجرای طرح به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.
وی متذکر شد: در حال حاضر در استان تهران تعداد تعاونیهایی که بعد از بررسی‌های لازم به وزارت مسکن و شهرسازی معرفی شده‌اند 585 تعاونی مسکن مهر با ظرفیت 325 هزار نفر است که تعداد 45 هزار نفر از اعضای این تعاونی‌ها بعد از تکمیل فرم ج به مفهوم عدم استفاده از تسهیلات یارانه مسکن از مجموع 285 هزار نفری واجدین شرایط چهارگانه حذف و 285 هزار نفر واجد شرایط می‌توانند بر اساس قانون از تسهیلات تخصیص یافته بهره‌مند و از آن استفاده کنند.
حیدری در خصوص تکلیف افراد رد صلاحیت شده جهت استفاده از تسهیلات تخصیص یافته، گفت: از آنجا که مدتهاست، تعاونی‌های کارگری و کارمندی جهت بهره‌مندی از تسهیلات مسکن اشباع و ظرفیت خود را تکمیل کرده‌اند، اما مابقی افراد متقاضی مسکن که به صورت آزاد ثبت‌نام کرده‌اند بعد از ساماندهی و پالایش، ساکنین تهرانی می‌توانند برای ارائه شکایت یا هر درخواستی در تهران به دو شرکت خدمات مشاوره‌ای که آدرس و نشانی آنها بر روی سایت وزارتخانه‌ است، مراجعه و تعیین تکلیف کنند.
حیدری در خصوص ثبت‌ نامی‌های شهرستانی گفت: ثبت‌ نامی‌های شهرستانی هم در صورت داشتن هر گونه شکایتی می‌توانند به ادارات تعاون در سطح شهرستان‌ها مراجعه و در خصوص مشکل خود طرح موضوع کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12