رونق بازار سکه در عید مبعث

ایبنا – پیش‌بینی ما این است که با توجه به در پیش بودن عید مبعث و افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار، قیمت طلا و سکه بین 500 تا هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی‌آرای ـ رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ـ به خبرنگار ایسنا گفت: در هفته جاری به دلیل در پیش بودن‌عید مبعث با افزایش تقاضا در بازار برای خرید سکه و طلا مواجه خواهیم بود؛ به نحوی که پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه بین 500 تا هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار بین 50 تا 150 تومان افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: هفته گذشته به دلیل افزایش ارزش سهام آمریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت نفت و مشتقات آن به شدت افزایش پیدا کرد و بر همین اساس هفته گذشته هر اونس طلا به 913 دلار و امروز به 939 دلار رسید که علت نوسانات بازار نفت ناشی از همین افزایش قیمت حدود 24 دلاری بوده است.

کشتی آرای ادامه داد: در بازار داخلی با توجه به اینکه قیمت دلار در برابر ریال کاهش یافته است، قیمت دلار از 1006 تومان به زیر هزار تومان رسیده است، در نتیجه این مقدار افزایش طلا در بازارهای جهانی، سبب شد که قیمت طلا در بازارها به آن شکلی که در بازارهای داخلی بالا رفته، افزایش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار اصناف ایسنا، در حال حاضر قیمت هر سکه طرح قدیم 223 هزار و 500 تومان و سکه طرح جدید با هزار تومان اختلاف، 222 هزار و500 تومان به فروش می‌رود؛ همچنین هر قطعه ربع سکه 59 هزار و 500 تومان، یک مثقال طلای 17 عیار، 97هزار و 200 تومان و یک گرم طلای 18 عیار 24 هزار و 440 تومان معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6