آغاز بازخوانی نوار FDR توپولوف ۱۵۴

ایبنا – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: گروه بررسی سانحه این سازمان کار بازخوانی نوار FDR هواپیمای توپولوف 154 را که حاوی اطلاعات فنی این هواپیما است آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا جعفر زاده در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر، تصریح کرد: با ورود هشت نفر از کارشناسان هواپیمایی روسیه به ایران و پس از بازدید آنان از محل سقوط هواپیمای توپولوف 154 در روستای فارسیان استان قزوین، بازخوانی نوار FDR این هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ورود کارشناسان روسی به تهران برای بررسی علل سقوط این هواپیما طبق قوانین بین المللی صورت گرفته است گفت: نتیجه بازخوانی محتویات نوارهای در دسترس هواپیمای توپولوف 154 پس از بررسی های کارشناسی گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به اطلاع عموم می رسد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: اگرچه بازخوانی جعبه های سیاه این هواپیما، نقش بسیار مهمی در رسیدن به چگونگی بروز سانحه دارد، اما عوامل زیادی نیز وجود دارد که از نظر کارشناسان بررسی سانحه ، برای رسیدن به نتیجه علمی، فنی و تخصصی، دور از نظر نخواهد ماند.

بر اساس این گزارش، احمد مجیدی رئیس کارگروه ویژه بررسی سانحه سقوط توپولوف 154 هم گفت: از 168 جنازه متوفیان حادثه سقوط این هواپیما که در پزشکی قانونی تهران وجود داشت، تا‌کنونبقایای اجساد 136 تن از جان باختگان ، به بازماندگان آنان تحویل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =