بررسی بدهی سنگین ایران‌خودرو در جلسه کمیسیون صنایع مجلس

ایبنا – عضو کمیسیون صنایع با اشاره به بدهی چند هزار میلیارد تومانی ایران خودرو گفت: بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون صنایع قرار خواهد گرفت و به این منظور بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل ایران‌خودرو در مجلس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمیدرضا فولادگراظهار داشت: قبلاً نیز جلسه‌ای در مورد وضعیت نامناسب مالی ایران‌خودرو در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد، ولی با رسیدن ایام انتخابات بررسی بیشتر این مسئله در مجلس متوقف شد که امیدواریم به زودی مورد پیگیری مجدد قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم خصوصی‌سازی صنعت خودرو تصریح کرد: باید اجازه داد صنعت خودرو با عرضه کیفی و رقابتی جایگاه خود را در بین صنایع خودروسازی دنیا حفظ کند.
وی ادامه داد: در صورتیکه صنعت خودروسازی به دولت وصل باشد و از بازاری انحصاری برخوردار شود، مشکلات این صنعت همچنان ادامه خواهد داشت، در حالیکه باید به تدریج زمینه خصوصی‌سازی شرکتهای خودروساز فراهم شود.
به گزارش فارس، کمبود منابع مالی طی ماههای اخیر مشکلاتی را برای شرکت ایران خودرو فراهم کرده، به طوریکه این مسئله باعث تجدید نظر در مورد اقتصادی بودن برخی سایتهای خارجی این شرکت و تلاش برای اقتصادی کردن آنها شده است.
در همین حال توجیه پذیری اقتصادی و فنی تولید رانا به عنوان سومین خودروی ملی کشور نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفته و به گفته قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو، رانا در صورتی تولید خواهد شد که صرفه اقتصادی داشته باشد. از سویی به گفته برخی کارشناسان دلیل بررسی مجدد تولید رانا مشکلات مالی ایران خودرو در تامین سرمایه مورد نیاز جهت تولید این خودرو است.
در چنین وضعیتی پرداخت سود به سهامداران ایران خودرو نیز طی سال جاری با ابهام روبرو است و با وجود برخی گفته ها مبنی بر سود صفر سهام ایران خودرو در سال جاری، تاکنون وعده ای قطعی مبنی بر اعطای سود به سهامداران این شرکت داده نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2