بانک اقتصادنوین، به هر سهم ۳۶۰ ریال سود پرداخت کرد

ایبنا – مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده بانک اقتصادنوین با حضور بیش از 96 درصد سهامداران این بانک برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به 30 اسفند ماه سال 1387 این بانک به تصویب سهامداران این بانک رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، بر اساس تصویب سهامداران این بانک برای دوره مالی یاد شده به ازای هر سهم 360 ریال سود پرداخت می‌کند.
احمد طاهری مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک در گزارشی به سهامداران این بانک گفت: رویکرد مهم و اساسی بانک اقتصادنوین در زمینه بهبود و توسعه خدمات و فعالیت‌ها، برنامه مدیریت برمبنای هدف (MBO) است که در دستور کار ستاد و شعب این بانک قرار گرفته است و در اولین تجربه، این دوره با موفقیت برگزار شده و کماکان پیگیری خواهد شد.
وی افزود: اجرای طرح مدیریت بر مبنای هدف تنها به نیت جذب منابع نیست بلکه در راستای بهبود کیفیت، توسعه خدمات و تعامل با مشتریان است، به طوری که در نهایت به جلب رضایت موثر مشتریان منتهی خواهد شد.
وی در ادامه به دستاوردهای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک اقتصادنوین در سال 1387در مقایسه با سال قبل از آن به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته که افزایش 59 صدم درصدی نسبت کفایت سرمایه، رشد 40 درصدی مانده سپرده‌ها، رشد 20 درصدی مانده تسهیلات اعطایی، رشد 71 درصدی سود خالص، گسترش شبکه شعب، توسعه و شکوفایی در حوزه بانکداری بین‌المللی، تجدید رتبه اعتباری و ارزیابی مجدد بانک توسط موسسه رتبه سنجی بین‌المللی Capital Intelligence و انتخاب مجدد به عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران از سوی نشریه یورومانی از جمله این موفقیت‌ها است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در تشریح جزییات موفقیت‌ها و دستاوردهای این بانک در سال گذشته گفت: مانده سپرده‌های نزد بانک اقتصادنوین در پایان سال 1387 به 87 هزار و 381 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 62 هزار 547 میلیارد ریال سپرده جذب شده در سال قبل از آن 40 درصد رشد نشان می دهد.
وی اظهار داشت: تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین نیز در سال گذشته با رشد 20 درصدی به 64 هزار و 164 میلیارد ریال رسید. این بانک در سال 1386 بالغ بر 53 هزار 612 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده بود.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین درباره تعداد مشتریان این بانک گفت: تا پایان سال گذشته 3 میلیون و 440 هزار و 227 نفر به عنوان مشتری با بانک اقتصادنوین در ارتباط بوده‌اند که این افراد بیش از 5 میلیون حساب نزد بانک اقتصادنوین افتتاح کرده اند.
طاهری در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به الگوهای بازاریابی نوین در بانک اقتصادنوین گفت: حرکت بر اساس اصول بازاریابی خلاق و بازاریابی تک به تک( تمرکز برای افزایش سهم از مشتریان)، افزایش سهم بازار در حوزه تجهیز منابع، بازاریابی محصولات و خدمات جدید طراحی شده و اجرایی کردن آنها در شعب، تخصصی کردن و تفکیک بازاریابی اختصاصی و شرکتی از بانکداری خرد، نیاز سنجی و رضایت سنجی ادواری مشتریان درباره خدمات بانک، ایجاد گروه مشتریان بزرگ و تمرکز بر آنها، ارایه آموزش‌های تخصصی به ویژه به کارکنان جدیدالاستخدام، طراحی خدمات و محصولات متعدد، متنوع و متفاوت برای مشتریان ویژه بانک، توجه به بازار و رقبا در جهت گسترش سهم بازار و پیشرو بودن در عرصه های مختلف و حمایت از مشتریان ویژه و هماهنگ‌سازی برنامه‌های تبلیغات و بازارافزایی از جمله برنامه‌های حوزه بازار یابی و ارتباط با مشتریان بانک اقتصادنوین در سال گذشته بوده است.
طاهری در ادامه درباره اقدامات اجرایی و پژوهشی صورت گرفته در گروه مطالعات و مدیریت ریسک این بانک در سال گذشته گفت: بانک اقتصادنوین در مسیر اجرای بسته سیاستی – نظارتی بانکی در سال 1387 و با توجه به مفاد مادة 38 بستة مزبور که مقرر می‌دارد بانک‌ها با اصلاح مدیریت مالی خود، آمادگی خود را برای پذیرفتن و اعمال استانداردهای بال 2 فراهم کنند اقداماتی نظیر آموزش کارکنان، اصلاح نسبت‌های مالی، افزایش کنترل‌های داخلی و مدیریت ریسک جامع (اعتباری، بازار و عملیاتی) را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: اقدامات مذکور در ارتباط با طراحی ساختار و چارچوب مدیریت ریسک جامع (ERM) و نظام کنترل داخلی و استقرار نرم افزار مدیریت ریسک بر اساس مقررات کمیته بال، انجام شده است.
وی افزود: بانک اقتصادنوین با همکاری شرکت سوئیسی کامپیوکو به طراحی و توسعه نرم‌افزار مدیریت ریسک تحت عنوان SWART اقدام کرده است. این نرم افزار یک نرم افزار آماده و از قبل طراحی شده نبود و دقیقاً متناسب با شرایط بانک اقتصاد نوین طراحی شده است.
وی گفت: این نرم افزار از منابع معتبر بین‌المللی الگوبرداری، طراحی و بومی سازی شده است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه با اشاره با دامنه مناسب گستردگی شعب این بانک گفت: در سال گذشته 40 شعبه به تعداد شعب این بانک اضافه شد و تعداد شعب این بانک در پایان سال 1387 به 220 شعبه رسید.
وی از منطقه‌بندی شعب این بانک به 10 منطقه خبر داد و افزود: شعب تهران به 4 منطقه و شعب شهرستان بانک اقتصادنوین به 6 منطقه تقسیم شده است که این منطقه بندی زمینه را برای نظارت و هماهنگی بیشتر شعب و واحد های ستادی این بانک فراهم کرده است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در گزارش خود به سهامداران این بانک به آخرین دستاوردهای نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانکداری الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شبکه پول و پرداخت الکترونیکی، شبکه ارتباطات داده‌ای، نرم افزار بانکداری الکترونیکی، سامانه‌های اطلاعاتی عملیاتی، خدمات امداد شعب و مشتریان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و نوآوری و توسعه محصول عناوین اقدامات صورت گرفته در این حوزه در سال 1387 است.
مدیر عامل بانک اقتصادنوین در تشریح وضعیت شاخص‌های بانکداری الکترونیکی در این بانک در سال 1387 گفت: تعداد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک اقتصادنوین در پایان سال گذشته به 3 میلیون 440 هزار و 227 نفر رسید که در مقایسه با 3 میلیون و 8 هزار و 507 مشتری این حوزه در سال قبل از آن 14 درصد رشد نشان می دهد. تعدادخودپردازهای این بانک نیز از 522 دستگاه در پایان سال 1386 به 650 در پایان سال گذشته رسید که 25 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین ادامه داد: پایانه‌های شعب این بانک نیز با رشد 31 درصدی در سال گذشته به 810 دستگاه رسید. تعداد پایانه‌های شعب این بانک در پایان سال 1386، 620 دستگاه بود. تعداد انواع کارت‌های این بانک نیز به 3 میلیون و 399 هزار و 545 کارت رسید که در مقایسه با تعداد کارت‌های صادره در سال 1386 بالغ بر 12 درصد رشد نشان می دهد.
تعداد کاربران تلفن بانک، اینترنت بانک و پیام کوتاه بانکی نیز به ترتیب با 100، 90 و 431 درصد رشد نشان دهنده توجه بانک اقتصادنوین به گسترش ابزار نوین بانکی است.
طاهری همچنین به عملیاتی شدن موبایل بانک اقتصادنوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد کاربران این خدمت نوین در پایان سال گذشته به 18 هزار و 154 کاربر رسید که به دلیل سادگی و در دسترس بودن این خدمت کاربران این خدمت هر روز رو به افزایش است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در تشریح وضعیت سرمایه انسانی این بانک نیز گفت: 2 هزار 126 نفر در بانک اقتصادنوین مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد یکهزار و 149 نفر مرد و 977 نفر خانم هستند که 87 درصد این کارکنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی از برگزاری 185 هزار و 880 نفر ساعت دوره آموزشی در سال گذشته برای کارکنان بانک اقتصادنوین خبر داد و گفت: این دوره‌ها در قالب دوره‌های آموزشی بدو خدمت، حین خدمت، سمینار و کنفرانس برگزار شده است.
مدیر عامل بانک اقتصادنوین همچنین به مهمترین موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی بانک اقتصادنوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دریافت جوایز بین‌المللی در صنعت بانکداری از مجلات معتبر بانکر و یورومانی، تقدیر رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت انتخاب شدن بعنوان بانک برتر کشور و تقدیر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت انتخاب شدن بعنوان بانک برترجمهوری اسلامی ایران از جمله موفقیت های بانک اقتصادنوین در سال گذشته است.
بعد از گزارش مدیرعامل بانک اقتصادنوین به سهامداران، گزارش بازرس قانونی و حسابدار مستقل قرائت شد و هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران پاسخ گفتند.
لازم به ذکر است در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین شرکت سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر ایران، شرکت ساختمان ایران، شرکت تأمین مسکن جوانان و سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران به عنوان اعضای هیات مدیره این بانک معرفی شدند که به این ترتیب تغییری در اعضای هیات مدیره این بانک ایجاد نشد.
پس از پایان مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی عادی فوق‌العاده با دستور جلسه اصلاح بندهایی از اساسنامه بانک برگزار شد و این اصلاحات به تایید سهامداران رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3