سرعت بالا از دلایل مهم سانحه مشهد/ تعلیق فعالیت شرکت هواپیمایی آریا

ایبنا – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری سرعت بالای هواپیمای ایلوشین 62 هنگام فرود در باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را یکی از دلایل مهم این سانحه هوایی اعلام کرد و خبرداد: فعالیت شرکت هواپیمایی آریا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

رضا جعفرزاده در گفتگو با مهر در پاسخ به که دلیل وقوع سانحه هواپیمای ایلوشین 62 در مشهد چه بوده است؟ گفت: سرعت بالای هواپیما یکی از دلایل مهم وقوع این سانحه بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: خلبان هواپیمای ایلوشین 62 اهل کشور قزاقستان بود که در این سانحه جان باخت.

ساعت 18 و 5 دقیقه روز جمعه یک فروند هواپیمای ایلوشین 62 مسافربری کشور قزاقستان چارتر شرکت هواپیمایی آریا که قصد داشت مسافران را از تهران به مشهد مقدس منتقل کند، هنگام فرود در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد از باند این فرودگاه خارج و دچار سانحه شد.

رضا جعفرزاده با بیان اینکه پرواز 1625 شرکت هواپیمایی آریا دارای 153 مسافر بوده است، افزود: متاسفانه در این سانحه، 14 خدمه پروازی و سه مسافر این پرواز کشته و حدود 20 نفر مجروح شدند.

وی اعلام کرد پس از وقوع سانحه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، تیم استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اولین پرواز خود را به محل وقوع سانحه رساند. بدین ترتیب، بررسی های این تیم برای بررسی سانحه مذکور آغاز شده است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی آریا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  15