پیش شرط های توسعه لیزینگ الکترونیک در ایران

نوح پیشه در گفتگو با بانکداری الکترونیک تشریح کرد:

ایبنا – رییس هیات مدیره کانون شرکت های لیزینگ نهادینه شدن فرهنگ الکترونیک دربین مشتریان وتامین کنندگان مالی را عامل مهم توسعه لیزینگ الکترونیک دانست.

محمدعلی نوح پیشه ،رییس هیات مدیره کانون شرکت های لیزینگ ،در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ضمن بیان اینکه لیزینگ بخشی از فعالیت های پولی ومالی است که با بانکداری الکترونیک وپرداخت های الکترونیک نیزارتباط دارد ،گفت:عمدتا لیزینگ فعالیتی است که دارای سه راس است یک راس متقاضی ،راس دیگر تامین کننده مالی وسومین راس تامین کننده کالا.

وی افزود:در دنیا ارتباطات این سه راس توسط لیزینگ الکترونیک برقرار می شود ؛ یعنی همزمان تقاضای مشتری از طریق الکترونیکی به سازنده وتولیدکننده ارایه وآنها نیز به سیستم الکترونیک خود ارجاع می دهند وقرارداد منعقد می شود بنابراین خود قرارداد لیزینگ به صورت الکترونیکی ایجاد می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان در ایران لیزینگ الکترونیک را گسترش داد عنوان کرد:لزوم آن گسترش فرهنگ رایانه ای در سه راس متلت است به طور مثال در برخی مشتریان لیزینگ خودرو مثل رانندگان وسایل نقلیه سنگین ،کمتر فرهنگ الکترونیکی رواج یافته بنابراین راس هرم لیزینگ که مشتری است باید آموزش لازم را ببیند.

وی تاکید کرد:توسعه فرهنگ الکترونیک در بین مشتریان وتامین کنندگان مالی پیش شرط مهم توسعه لیزینگ الکترونیک در ایران است.

عضو هیات مدیره لیزینگ پارسیان با بیان اینکه این ارتباطات در دنیا کاملا به شکل الکترونیکی انجام می شود،اظهار داشت:در ایران یکسری فعالیت هایی به تدریج شکل گرفته اما به این گستردگی نیست.

وی افزود:برخی شرکت های لیزینگ توانسته اند درخواست مشتریان وتقاضای آنها برای استفاده از امکانات لیزینگ را از طریق الکترونیکی دریافت کرده وسفارشات انها را ثبت کنند وگاها تا مرحله تحویل کالا که عمدتا خودرو می باشد هم پیش رفته اند .

نوح پیشه ادامه داد:اطلاع از وضعیت حساب پرداخت اقساط نیز در  شرکت ها از طریق الکترونیک فراهم شده است علاوه براین برخی شرکت ها نیز انواع خدمات ومحصولات را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود در اختیار مشتریان قرار داده اند.

وی کاهش مراجعات مشتریان وکاهش هزینه های اداری را از مزایای لیزینگ الکترونیک برشمرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5