واردات سیب آمریکایی منع قانونی ندارد

ایبنا – معاون امور گمرکی گمرک ایران با تاکید بر اینکه واردات سیبهای آمریکایی به کشور هیچ منع قانونی ندارد، گفت: براساس قوانین کشور، صرفا هر گونه معامله تجاری با رژیم صهیونیستی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا نادری در گفتگو با مهر در خصوص واردات سیبهای آمریکایی از طریق گمرک به کشور گفت: برای واردات سیبهای آمریکایی به کشور هیچ منع قانونی وجود ندارد و ما تنها نمی توانیم با رژیم صهیونیستی معامله داشته باشیم.

معاون امور گمرکی گمرک ایران ادامه داد: به فرض اینکه سیبهای قرمز از کشور آمریکا وارد شده باشد، بر اساس ماه 9 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات صرفا هر گونه معامله تجاری با رژیم صهیونیستی ممنوع است، بنابراین ممنوعیت دیگری در ارتباط با کالاهای وارداتی و ساخت سایر کشورها نداریم.

وی تصریح کرد: البته وزارت بازرگانی نیز قبل از گمرک که ثبت سفارش کالا را بر عهده دارد، کالاها را بررسی می کند، ضمن اینکه ممنوعیت قانونی وجود ندارد.

14 میلیارد دلار ارزش واردات ایران از امارات

نادری گفت: ما مجبور نیستیم که هر کالایی را صرفا از کشور تولید کننده و سازنده آن خریداری نمائیم، همانگونه که محصول کشورهای مختلف به ایران وارد می شود، البته حجم انبوهی از خرید تجار ایرانی به منظور واردات از دبی صورت می گیرد که رقم آن بالغ بر 14 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است.

وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که دبی خود تولید کننده محصولات مختلف نیست و بازار فروش محصول است، همانگونه که بسیاری از محصولات ایرانی نیز به دبی صادر و از دبی نیز به سایر کشورها صادر می شود.

معاون امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: سیستم گمرکی ما صرفا می تواند آمارگیری نماید که محصول کدام کشوری با چه میزان ارزشی وارد کشور شده است. به عبارت دیگر، دو فرمت برای تعیین کشور مبدا و کشور سازنده محصول که به کشور وارد می شود، وجود دارد.

وی گفت: واردات از کشورهای مختلف از جمله آمریکا به ایران به شکلهای مختلف صورت می گیرد، به عنوان نمونه واردات  محصولات کشور چین به ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

به گزارش مهر، امروز برخی رسانه ها در گزارشی اعلام کرده اند ثبت سفارش واردات سیب‌های آمریکایی از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی وارد‌کننده میوه انجام گرفته است. گفته می شود سیب‌های آمریکایی از بندر شهید رجایی وارد ایران شده است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3