افزایش آمار مبتلایان به آنفولازای خوکی در ایران

ایبنا – بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در کشورمان از 42 نفر در روز گذشته به 46 نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر محمود سروش مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبتهای بهداشتی مرزی وزارت بهداشت روز چهارشنبه در سمینار آنفلوانزای نوع A در سالن همایشهای بین المللی رازی گفت: تا کنون در ایران 46 نفر مبتلا به آنفلوانزای نوع A شده اند که بیشتر آنها در سفرهای خارج از کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

رعایت نکات بهداشت فردی ازجمله استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه، شستن مداوم دست با آب و صابون به ویژه روبروسی کردن زائران با دیگران در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

سروش ضمن توصیه رعایت بهداشت فردی به زائرانی که قصد تشرف به خانه خدا را دارند، افزود: این افراد سعی کنند حتی المقدور از دست زدن به مکانها و تماس با افراد خودداری کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرده است به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به هموطنان به ویژه کسانی که از سفر حج عمره به کشور بازگشته اند توصیه می کنیم از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند. همچنین استفاده از دستمال هنگام عطسه و شستن دستها پس از تماس با اشیاء فرد مبتلا ضروری است چرا که ویروس این بیماری تا دو ساعت بر روی اشیاء زنده باقی می ماند.

تا کنون 87 هزار و 965 هزار مورد از آنفلوانزای نوع A در آمریکای لاتین شناخته شده است که 707 نفر جان باخته ‌اند. در مدیترانه شرقی 890 مورد ابتلا به این بیماری و یک مورد مرگ، در اروپا 16 هزار 556 مورد ابتلا و 34 مورد مرگ، آسیای جنوب شرقی 7 هزار و 358 مورد ابتلا و 44 مورد مرگ، استرالیا 21 هزار 577 هزار مورد ابتلا و 30 مورد مرگ ثبت شده است که جمعا 134 هزار و 503 مورد ابتلا و 816 مورد مرگ گزارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =