ایران خودرو : مجبور به اعلام ضرر هستیم

ایبنا – قائم‌مقام امور مالی ایران خودرو گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌های جاری ایران‌خودرو به بدهی بلندمدت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جمشید ایمانی با بیان مطلب فوق توضیح داد: این پیشنهاد را به کمیسیون اقتصادی مجلس و حتی وزیر اقتصاد نیز ارایه و عنوان کرده‌ایم که این بدهی‌ها در یک دوره سه تا پنج ساله از محل سودآوری شرکت پرداخت خواهند شد.

وی افزود: سودآوری ایران‌خودرو یک ضرورت بوده و در صورتی که نتوانیم شرکت را به سطح سودآوری برسانیم، به طور قطع مشکلات بیشتر خواهد شد.

او در همایش انجمن قطعه‌سازان ایران با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در زمینه تزریق هزار میلیارد تومان نقدینگی به ایران خودرو خاطرنشان کرد: از این مبلغ 500 میلیارد تومان ظرف روزهای آینده به ایران خودرو پرداخت می‌شود و مابقی این مبلغ نیز پس از فروش سهام ایران خودرو در بانک پارسیان به ما پرداخت خواهد شد.

وی انتشار اوراق مشارکت، افزایش سرمایه و برنامه‌ریزی برای گسترش پیش‌فروش را از دیگر برنامه‌های این شرکت برای رسیدن به سودآوری اعلام کرد و افزود: در سال گذشته سود تلفیقی گروه ایران‌خودرو به 280 میلیارد تومان رسید، در حالی که زیان انباشته شرکت بالغ بر 367 میلیارد تومان شد که در چنین شرایطی مجبور به اعلام ضرر هستیم.

قائم‌مقام امور مالی ایران‌خودرو سرمایه در گردش این شرکت را حدود 630 میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و دارایی‌های ثابت این شرکت را نیز بالغ بر سه هزار و 300 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: متاسفانه ایران‌خودرو فرصت کافی را برای افزایش سرمایه در اختیار نداشته است و در چنین شرایطی به قطعه‌سازان پیشنهاد کرده‌ایم تا بدهی خود را از ایران خودرو به مدت یک‌سال نگیرند و در ازای آن بهره پول خود را در این مدت دریافت کنند که البته این پیشنهاد هنوز نهایی نشده است.

به گزارش ایسنا، شرکت ایران‌خودرو اوضاع مالی نابسامانی دارد و همین امر موجب شده که مجمع عمومی اخیر سالانه این شرکت که 31 تیرماه برگزار شد، رسمیت نیابد. در حالی که قرار بود ایران خودرو در این مجمع 10 روز اعلام تنفس کند، ولی با به حد نصاب نرسیدن نصف به علاوه یک سهامداران، به این شرکت برای تشکیل جلسه بعدی 40 روز فرصت قانونی داده شد.

در همین رابطه رییس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به برگزار نشدن مجمع ایران خودرو به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران، مجمع بعدی این شرکت قرار است با 20 روز تاخیر برگزار شود.

امیر حمزه مالمیر با بیان این‌که طبق مذاکرات صورت گرفته قرار است این شرکت در تاریخ 20 مرداد از سهامداران برای حضور در مجمع این شرکت دعوت کند، اظهار کرد: طبق قانون، مجمع دوم شرکت ایران خودرو با هر درصدی از سهامداران در تاریخ مقرر تشکیل می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5