مذاکره برای افزایش زمان بازپرداخت بدهی‌ ایران خودرو

ایبنا – قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو گفت: این شرکت به دنبال اخذ مجوز انتقال دو هزار میلیارد تومان از بدهی کوتاه مدت خود به بدهی بلند مدت 3 تا 5 سال و کسر آن از حد اعتبارات فعلی شرکت است تا امکان باز پرداخت این بخش از بدهی با سود آوری و تحقق افزایش سرمایه فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، جشمید ایمانی با اشاره به اختصاص 10 هزار میلیاردریال تسهیلات بانکی به ایران خودرو اظهار داشت: شورای پول و اعتبار 10 هزار میلیارد ریال افزایش تسهیلات به حد اعتباری فعلی برای حل مشکلات کمبود نقدینگی ایران خودرو را تصویب کرد.
وی با بیان اینکه طی دو هفته آینده 5 هزارمیلیارد ریال از رقم مذکور به با توافق بانک های عامل به حساب ایران خودرو واریز می‌شود افزود: ایران خودرو در سال جاری با ارائه درخواستی به شورای پول و اعتبارخواستار افزایش حد اعتباری و اخذ تسهیلات جدید به این شرکت بود.
وی با اشاره به اینکه شورای پول و اعتبار با پیشنهاد ایران خودرو به استناد تبصره دو ماده 13 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351 موافقت کرده گفت: پرداخت 5 هزار میلیارد ریال دیگر منوط به اصلاح ساختار مالی و تامین مالی دوهزار میلیارد ریال از طریق فروش سهام بانک پارسیان، پیش فروش محصولات، افزایش سرمایه ایران خودرو و فروش شرکت های وابسته و انتشار اوراق مشارکت با رعایت ضوابط سیاستی و نظارتی شبکه بانکی کشور درسال 1388 است.
وی مهم‌ترین اقدام درحوزه ساختار مالی ایران خودرو را بازنگری درتولید و فروش برخی از محصولات اعم از داخلی و صادراتی، توقف برخی از پروژه های فاقد توجیه فنی و اقتصادی، بازنگری در نحوه قیمت گذاری و ارتباط با بانک ها داخلی جهت تامین نقدینگی عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  58