بانک تجارت میزبان نشست طرح تحول ساختاری نظام بانکی

ایبنا – باحضور معاونین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و کار و امور اجتماعی،مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک های دولتی و خصوصی کشور نخستین نشست تخصصی طرح تحول ساختاری نظام بانکی به میزبانی بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت در ابتدای این نشست که به ابتکار شورای هماهنگی بانکها برگزار شد دکتر پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حجم بسیار بالای تعهدات و عملیات روزمره نظام بانکی بر لزوم ایجاد تحول در ساختار بانکهای کشور تاکید کرد و گفت : این بسیار مهم است که نظام بانکی راساً مدیریت شرایط و تحولات را در دست گیرد.
دکتر پورمحمدی با اشاره به نسبت قابل قبول بودجه های تحقیقاتی بانکها گفت: باید یک نگاه جامع و کلان نگر بر روند فعالیت های تحقیقاتی نظام بانکی حاکم شود و این بسیار مهم است که نهادهای پژوهشی بانکها ضمن افزایش ارتباط و هماهنگی شان با یکدیگر از پرداختن به فعالیت های موازی اجتناب کنند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت تولید دانش در نظام بانکی گفت : روند مطالعات و پ‍ژوهش ها در نظام بانکی باید نیازهای روز و مشکلات آتی بانکها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد .وی با اشاره به تاسیس مرکز تخصصی ترجمه متون بانکی با کمک بانک تجارت خاطر نشان ساخت : این مرکز، ترجمه دهها عنوان کتاب مهم در حوزه های مختلف بانکداری را در دست انجام دارد که امیدواریم ترجمه این کتب ارزشمند در کاهش فاصله بانکهای کشور با بانکداری روز دنیا موثر واقع شود.
دکتر خاوری مدیر عامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانکها دیگر سخنران این نشست بود. وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور و به شدت متکی به منابع بانکی است گفت : 30 سال از زمان تصویب قانون ملی شدن بانکها می گذرد و با توجه به تحولات عمده سه دهه گذشته در عرصه اقتصاد جهانی و اقتصاد ملی، تجدید نظر در ساختار ، روش ها و قوانین حاکم بر نظام بانکی کاملا احساس می شود که امیدواریم کارگروه تخصصی تحول در نظام بانکی بتواند با استفاده از دانش و تجربیات مدیران و کارکنان بانکها و صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی و مالی کشور در برطرف ساختن این نیاز گام های موثری بردارد.
دکتر داوری مدیرعامل بانک تجارت نیز در سخنان خود با اشاره به اینکه نظام بانکی توانسته است نقش بسیار موثری در توسعه و رونق اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کند بر لزوم آغاز تحول در بانکهای کشور تاکید کرد وافزود: تحول باید در زمان و شرایط مناسب و از طریق بسترسازی های لازم انجام گیرد تا مقاومت در برابر آن به حداقل برسد ، ضمن آنکه تاخیر و کندی در آغاز تحول نیز می تواند زیان های بزرگی برای شبکه بانکی کشور به همراه داشته باشد.
دکتر عیوضلو سرپرست کارگروه تحول ساختاری نظام بانکی ، ارتقاء بهره وری و کارآمدی نظام بانکی ، ارائه الگوی تحول ساختاری نظام بانکی ، بهبود فرآیند ها و روشهای ارائه خدمات به مشتریان و توسعه ابزارهای خدماتی نوین بوی‍ژه در حوزه بانکداری الکترونیک را از مهمترین دلایل تشکیل این کارگروه برشمرد و افزود: امیدواریم این کارگروه بتواند نقش یک بازوی تخصصی- علمی را برای نظام بانکی کشور ایفاء کند و در ارائه مشاوره و راه حل به مدیران بانکها موثر باشد.
در ادامه این نشست اعضای کارگروه تحول ساختاری نظام بانکی در قالب دو کارگروه تخصصی محورهای فعالیت این کارگروه را با توجه به نیازها و برنامه های آتی نظام بانکی با حضور مدیران ارشد بانک های کشور به بحث گذاشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  9  =