نوذری اعلام کرد:افزایش مجدد تولید نفت

ایبنا – وزیر نفت با اشاره به راه اندازی فاز دوم توسعه میدان نفتی دارخوین گفت: با بهره برداری از این طرح تا شهریور ماه امسال حدود 110 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت خام کشور افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامحسین نوذری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت راه اندازی فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی دارخوین گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح نزدیک به 100 درصد است که با تکمیل آن حدود 110 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت خام کشور افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی فاز دوم میدان دارخوین 19 حلقه چاه جدید توسعه ای، تزریق گاز و دفع آب حفر شده است، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید نفت خام میدان دارخوین بیش از 50 هزار بشکه در روز بوده، که با تکمیل نهایی فاز 2 این ظرفیت به حدود 160 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

این مقام مسئول در دولت یکی دیگر از دستاوردهای راه اندازی فاز دوم توسعه میدان دارخوین را راه اندازی طرح تزریق گاز به روش امتزاجی عنوان کرد و یادآور شد: این روش تزریق گاز برای اولین بار در سطح کشورهای خاورمیانه در ایران اجرایی می شود.

به گفته نوذری با راه اندازی طرح تزریق گاز فاز دوم میدان دارخوین امکان افزایش تزریق روزانه گاز تا سقف 280 میلیون فوت مکعب فراهم می شود.

وی، تصریح کرد: ایجاد یک واحد بهره برداری با ظرفیت اسمی 165 هزار بشکه در روز، احداث تمام خطوط جریانی و تأسیسات سر چاهی فعالیت هایی است که در فاز دوم این میدان نفتی انجام گرفته است.

وی، تاکید کرد: طرح توسعه میدان نفتی دارخوین از جمله طرح های نفتی کشور بوده که در دولت نهم تکمیل شده است.

به گزارش مهر، میدان نفتی دارخوین با حفر یک حلقه چاه اکتشافی در سال 1343 شمسی کشف شده است. میزان نفت خام درجای این میدان بالغ بر 6 میلیارد بشکه براورد می شود که نزدیک به 2 میلیارد بشکه نفت خام آن قابل استحصال است.

میدان دارخوین در جنوب غربی ایران و در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و توسط شرکت انی ایتالیا و شرکت نفت و گاز اروندان ایران درحال توسعه است.


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  −    =  23