لاریجانی و توصیه های مجلس به‌ دولت دهم

ایبنا – لاریجانی قانونگرایی، داشتن برنامه روشن و بکارگیری نخبگان را توصیه مجلس به دولت توصیف و تاکید کرد: مجلس در دادن رای اعتماد بر اساس سه محور اصالت فکر دینی بر منهج روحانیت و مرجعیت، سابقه روشن انقلابی و رهپویی ولایت فقیه و کارآمدی قضاوت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تحلیف رئیس جمهور دهم که صبح چهارشنبه 14 مرداد در محل مجلس شورای اسلامی برگزارشد ، با تشکر از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: ملت عظیم الشان ایران با شرکت در انتخابات دهم ریاست جمهوری حرکتی غرور آفرین ایجاد کردند و این حرکت پشتوانه ای برای رئیس جمهور محترم و سختکوش مهیا می کند تا اهداف عالیه نظام را محقق کند.

وی با تاکید بر لزوم وجود تدبیر در اداره امور کشور دوره تحلیف را سرفصل جدیدی برای تدابیر جدید برای امور کشور توصیف کرد و گفت : این سخن حضرت علی (ع)سرلوحه ماست که تدبیر نیکو سرمایه اندک را بالندگی می بخشد و مدیریت نادرست سرمایه های بزرگ را ضایل می کند.

لاریجانی عدالت را ام الفضایل مدینه فاضله جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: زندگی بدون عدالت مرگ است.

وی سپس به میلاد مبارک حضرت حجت (عج) اشاره کرد و گفت: وجه مهمی که در ظهور امام زمان وجود دارد فعلیت یافتن عقلانیت در بین مردم است چون بنا به روایات مردمان دوره غیبت از مردمان دیگر افضل و بهتر هستند چون غیبت برایشان مانند ظهور است.

لاریجانی افزود: عدالت در دیدگاه اسلامی یعنی زمینه سازی برای تکامل انسانها تا به کمال ذاتی خود برسند به همین خاطر است که در ماجرای مشروطیت علما و روحانیت مطالبه ایجاد عدالت خانه و اجرای شریعت اسلامی را داشتند.

رئیس مجلس اظهار داشت: در اولین فرمان مشروطیت که توسط مظفرالدین شاه صادر شد عنوان مجلس شورای اسلامی آمده بود که به خاطر تحریکات منورالفکرها آن را به مجلس شورای ملی تغییر دادند.

وی با اشاره به اجرای مراسم سوگند از سوی رئیس جمهور گفت: یاد کننده سوگند باید به طور بالقوه و بالفعل توان انجام قول خود را داشته باشد.

لاریجانی سپس از جانب مجلس شورای اسلامی توصیه هایی را به دکتر احمدی نژاد ارائه داد.

رئیس مجلس گفت: به رئیس جمهور توصیه می کنیم که برای تحقق سند چشم انداز برنامه داشته باشد تا در پرتو این مسئله زندگی مردم قابل پیش بینی باشد و توسعه پایدار ایجاد شود.

وی قانونگرایی و به کار گیری نخبگان در امور دیوانی کشور را دو توصیه دیگر مجلس به دولت توصیف کرد و گفت: مجلس با تحلیل مسائل کشور استراتژی خود را در مسائل دولت تعیین می کند.

لاریجانی گفت: باید قوای سه گانه با همگرایی برای حل مسائل کشور وارد عرصه شوند که این پیامی هم برای دولت های بیگانه است که بدانند ایرانیان با وجود داشتن اختلاف، در مواقع ضروری با هم متحد هستند و پاسخ هرزه درانی آنها را خواهند داد.

رئیس مجلس گفت: مجلس بر همین اساس در اولین گام که دادن رای اعتماد به وزیران است بر اساس 3 محور قضاوت می کند. 1- اصالت فکر دینی بر منهج روحانیت ومرجعیت 2- سابقه روشن انقلابی و رهپویی ولایت فقیه 3- کارآمدی.

سخنان لاریجانی با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان به پایان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =