بهمنی: تورم نقطه‌ای به زیر ۱۴% رسید

ایبنا – رئیس کل بانک مرکزی خبرداد تورم نقطه به نقطه از 29.5 درصد شهریور 87 به 13.9 درصد در پایان تیرماه امسال کاهش یافته است.

محمود بهمنی در مراسم افتتاح بانک توسعه تعاون در نهاد ریاست جمهوری علت کاهش تورم نقطه به نقطه از 29.5 درصد شهریور 87 به 13.9 درصد در پایان تیرماه امسال را سازماندهی موسسات مالی، پولی و اعتباری اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به شدت موضوع ساماندهی موسسات ، مالی ، پولی و اعتباری را پیگیری می کند، گفت: این بانک امیدوار است تمام این موسسات را تا پایان آذرماه ساماندهی کند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین خبرداد : براساس تصمیم جدید شورای پول و اعتبار، به منظور مقابله با تبلیغ واسطه گری پول، دیگر هیچ سازمان دولتی حق ندارد در این زمینه تبلیغ کند.

بهمنی در عین حال با تاکید بر اینکه واسطه گری پول باید از بین برود و نیازمند باید به صورت مستقیم و یا مراجعه به تعاونی ها نیاز خود را برطرف کنند، هشدار داد: اگر موسسه ای از این به بعد در این مسیرگام بردارد و تبلیغ واسطه گری پول کند دستور خواهیم داد تا بانک مرکزی هیچ گونه حمایتی از آن انجام ندهند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اعلام کرد بررسی و تصویب تصویب آئین‌نامه صندوق‌های قرض‌الحسنه در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

به گفته بهمنی، در سیستم بانکی در سال گذشته 39 درصد منابع قرض الحسنه به بخش تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت که در سال جاری این میزان به 67 درصد رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد درآینده ای نزدیک 90 درصد منابع قرض الحسنه برای خود قرض الحسنه صرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نقش ویژه تعاونی ها برای کمک به مردم ، اظهارداشت: تعاونی ها می توانند دست اقشار ضعیف را بگیرند تا نهایتا آنها در دام نزول خواران نیفتند و تاسیس بانک توسعه تعاون نخستین گام محکم در این راه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  4