نماز جمعه این هفته به امامت هاشمی برگزار می شود

ایبنا – در پی بروز شایعاتی مبنی بر امکان عدم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران ، پایگاه اینترنتی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که نماز جمعه این هفته تهران به امامت هاشمی برگزار خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دو روز پیش اعلام کرد که امکان حضور مجدد آیت الله رفسنجانی در نماز جمعه منوط به هماهنگی با دفتر مقام معظم رهبری خواهد بود.

این گفته حجه الاسلام تقوی در حالی بیان شد که حضور ائمه جمعه موقت تهران در نماز جمعه بنا بر یک تقویم ثابت بوده و مگر در موارد استثنایی که نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب اقامه می شود ، ائمه جمعه موقت تهران بر اساس  نوبت از قبل تعیین شده به اقامه نماز جمعه می پردازند.

در اطلاعیه سایت اینترنی آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است : نماز جمعه این هفته  توسط امام جمعه موقت تهران آیت الله هاشمی رفسنجانی  رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام  در روز جمعه بیست و سوم مرداد ماه اقامه خواهد شد

نماز جمعه  26 تیر ماه که به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد به دلیل مسایل پیش آمده پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری  با حضور صدها هزار نفر از مردم معترض به نتایج انتخابات  برگزار شد . حضوری که هاشمی رفسنجانی را واداشت تا در توصیف خیل جمعیت حاضر شده در نماز جمعه آن را با نماز جمعه اول انقلاب که به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شده بود ، مقایسه کند.

پیش بینی می شود نماز جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم برگزار شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 1358 و با حکم امام (ره) به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شده است .

منبع:عصر ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  19