اعتبار فیشهای عمره تا سال آینده

ایبنا – رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد دارندگان فیش های حج عمره که به علت محدودیت های ایجاد شده از جمله لغو مرحله اعزام در ماه رمضان امسال نمی توانند به حج مشرف شوند ، فیش های آنان برای سال بعد معتبر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مصطفی خاکسار قهرودی با اشاره به روند تصمیم گیری در خصوص لغو عمره ماه رمضان ، افزود: پس از دستور ریاست جمهوری در خصوص تصمیم گیری سریع و صحیح هیات دولت در خصوص بیماری آنفلوآنزای موسوم به نوع آ (‌خوکی) ‌، کمیته کشوری بررسی این بیماری تشکیل شد و نهایتاً در دومین جلسه خود ، به پنج دلیل، تشرف زایران ایرانی را به وسیله سازمان حج و زیارت، به عمره مفرده در موسم ماه مبارک رمضان ، ممنوع اعلام کرد.

وی توضیح داد: به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع آ در عربستان و همچنین افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در میان عمره گذاران برگشتی به کشور ، شرایط خاص عربستان در ماه مبارک رمضان ، حضور زایرین زیاد از کشورهای مختلف و توقف طولانی تر آنها در این ایام در عربستان و همچنین ضعف عمومی زایران به دلیل روزه گرفتن، تصمیم گرفته شد عمره ماه رمضان، متوقف شود.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد بر همین اساس ثبت نام کنندگانی که امسال نتوانند به حج مشرف شوند فیش های آنان معتبر خواهد بود و کلیه خسارات مالی را دولت متحمل شده و امکان تشرف این متقاضیان در سال آینده وجود خواهد شد.

به گفته خاکسار قهرودی ، کلیه این افراد، می توانند مابه التفاوت پرداختی خود را دریافت کرده یا در صورت تمایل، به عنوان سپرده گذاری در بانک نگه دارند و در برنامه آینده عمره که از اواسط یا اواخر اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد؛ برای تشرف، اقدام کنند.
منبع:ایرنا
 
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  8  =