تامین سرمایه بانک توسعه تعاون در مرحله اداری

ایبنا – مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تامین سرمایه 500 میلیارد تومانی اولیه این بانک از طریق بانک مرکزی در مراحل اداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ماشاءالله عظیمی در گفتگو با مهر درباره آغاز فعالیت بانک توسعه تعاون و مهم ترین اولویتهای این بانک گفت: برنامه ریزی و پیش بینی قانون اصل 44 بر این است که 70 درصد از کل خدمات دهی این بانک دولتی به طور اختصاصی برای تعاونی ها باشد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: یکی از بارزترین خصوصیات بانک، توسعه ای بودن آن است که این مهم با ابلاغیه مقام معظم رهبری که در برخی مفاد اساسنامه آمده است ویژگی خاصی را به این بانک اختصاصی تعاونی بخشیده است.

عظیمی تصریح کرد: برخی از اهداف دیگر بانک توسعه تعاون همان مفاد سیاستهای اجرایی اصل 44 در دستیابی بخش تعاون به 25 درصد از اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: در تدوین اساسنامه این بانک سعی شده است تا مفاد قانونی در قالب اصل 44، مکمل و یا ترجمان دستورالعمل اصل 44 برای دولت باشد.

این مقام مسئول در بخش تعاون افزود: برای اختصاصی تر شدن عملکرد این بانک برنامه ریزی شده است تا رئیس مجمع آن وزیر تعاون باشد.

به گفته عظیمی در حال حاضر بانک مرکزی مشغول تامین سرمایه اولیه 500 میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون است و کار در مراحل ادارای و طی کردن مجوزهای لازم قرار دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: سرمایه اولیه بانک توسعه تعاون بر اساس قانون اصل 44 بر دولت تکلیف شده و بانک مرکزی موظف است تا در اولین فرصت آن را تامین کند.

وی به مشتریان صندوق تعاون کشور که در گذشته از طریق این صندوق فعالیت اعتباری انجام داده اند اطمینان داد نه تنها فعالیتها و خدمات صندوق کاهش نیابد بلکه از طریق راه اندازی بانک توسعه تعاون، کیفیت و وسعت خدمات نیز افزایش یابد.

عظیمی جذب مشتریان جدید از طریق بانک توسعه تعاون را یکی دیگر از مهم ترین برنامه ها و اولویتهای کاری بانک توسعه تعاون اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی شده است تا علاوه بر خدمات دهی به تعاونی ها افراد حقیقی و حقوقی دیگر نیز جذب بانک شوند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3