بهمنی:بررسی اساسنامه سه بانک خصوصی جدید در جلسه امروز شورای پول و اعتبار

ایبنا – رییس کل بانک مرکزی گفت: اعضاء شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود مفاد و اساسنامه سه بانک خصوصی جدید‌التاسیس و وضعیت صندوق‌های قرض‌الحسنه را مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در گفت‌وگو با فارس  در خصوص جلسه شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: امروز نیز مانند هفته‌های گذشته شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی تشکیل می‌شود.
وی ضمن اشاره به دستوراتی که در این شورا مطرح خواهد شد، افزود: از جمله مباحثی که در این جلسه مطرح خواهد شد وضعیت صندوق‌های قرض‌الحسنه است.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: امید می‌رود که این طرح در جلسه امروز شورا مصوب و به صندوق‌های قرض‌الحسنه اعلام شود.
به گفته بهمنی بررسی دستورالعمل و اساسنامه بانک‌های خصوصی از دیگر مباحثی است که در جلسه امروز مورد نقد اعضاء شورا قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: اعضاء شورای پول و اعتبار مفاد و اساسنامه سه بانک خصوصی جدید‌التاسیس را مورد بررسی قرار می‌دهند.
رئیس کل بانک مرکزی نام هیچ کدام از این سه بانک را عنوان نکرد و گفت: امید می‌رود در دستور این هفته بعد از اخذ مجوز مربوطه نام این بانک‌ها با جزئیات ابلاغ شود.

* مدیر عامل جدید بانک صادرات توسط وزیر اقتصاد معرفی می‌شود

بهمنی در مورد جانشین مدیر عامل سابق بانک صادرات نیز گفت: در حال حاضر بانک مرکزی منتظر دریافت پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی است.
وی تاکید کرد: آقای برهانی هم‌اکنون در بانک مرکزی و در مقام جدید خود به فعالیت می‌پردازد.
گزارش فارس حاکی‌است محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حکمی، حمید برهانی را به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب کرد و وی از تاریخ 3/5/1388 در این سمت مشغول به کار شد.
براساس این گزارش مسئولان بانکی کشور تا کنون جایگزینی را برای مدیر عامل بانک صادرات معرفی نکرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1