مجوز پذیره نویسی ۶۰ روزه یک میلیارد سهم بانک تات صادر شد

ایبنا – مجوز پذیره‌نویسی یک‌میلیارد سهم بانک در شرف تاسیس تات توسط سازمان بورس و اوراق بهادار با مهلت 60 روزه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بانک در شرف تاسیس تات در حالی با سرمایه 200 میلیارد تومانی در صدد آغاز به کار است که روز گذشته مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مجوز پذیره‌نویسی 50 درصد معادل یک میلیارد سهم این بانک را صادر کرد.
براین اساس، یک میلیارد از 2 میلیارد سهم 100 تومانی بانک تات مورد پذیره نویسی عمومی قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که پیش از صدور مجوز ، تقاضای پذیره‌نویسی و عرضه عمومی اوراق بهادار بانک تات در سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام مشاهده نشده است.
بنابراین شروع پذیره‌نویسی این بانک، حداکثر تا 60روز پس از تاریخ صدور این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و در صورت عدم پذیره‌نویسی در مهلت مقرر، مجوز آن باطل خواهد شد.
طبق ماده 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.
به گزارش فارس، اساسنامه سه بانک خصوصی تات‌، دی و شهر درحالی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار و مورد بررسی قرار می گیرد که سید بهاءالدین حسینی‌هاشمی (مدیر عامل سابق بانک های صادرات و سرمایه) به عنوان مدیر عامل و مرتضی آرامی (مدیر عامل سابق بانک ملت) ،شیرانی (مدیر عامل سابق بانک سپه) و علی رضا طلوع کاشف پاک دل (نایب رییس سابق هیات مدیره بانک پارسیان) از جمله اعضاء هئیت مدیره بانک تات به شمار می روند ‌.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄    =  11