بانک ملی ۲۵ درصد بیش از منابع تسهیلات پرداخته است

ایبنا – مدیر عامل بانک ملی گفت: هیچ‌گونه نقدینگی راکدی در بانک ملی وجود ندارد و این مسئله شامل سایر بانکها نیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با فارس  در خصوص حجم نقدینگی راکد در اقتصاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر بانک ملی 25 درصد بیشتر از حد مجاز منابع و تسهیلات پرداخت کرده است به همین دلیل، ذکر این نکته که نقدینگی موجود در کشور در هیچ یک از سرمایه‌گذاری‌ها جذب نمی‌شود، غیرقابل قبول است.
وی افزود: اگر دلیل عدم جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، پرداخت نکردن تسهیلات است، حداقل با توجه به میزان تسهیلات پرداخت شده در بانک ملی، می‌توان عدم صحت این مطلب را تائید کرد.
به گفته مدیرعامل بانک ملی، شاید مشخص نبودن نتایج پرداخت تسهیلات در عدم نظارت صحیح و عدم استفاده سرمایه در بخش مورد نظر باشد.
خاوری دلیل این امر را زمان لازم برای مشخص شدن آثار اجرای این طرح دانست.
وی با بیان اینکه حجم نقدینگی راکد در کشور، موجب افزایش تورم نمی‌شود، گفت: اگر نقدینگی موجود در کشور سرعت داشته باشد و در مسیر صحیح سرمایه‌گذاری نشود، عواقبی چون افزایش تورم خواهد داشت.
مدیرعامل بانکی ضمن اشاره به آمار بانک‌های کشور در این راستا، تصریح کرد: آنچه در این آمار مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده به کارگیری وجوه در سرمایه‌گذاری‌ها است ولی آثار این سرمایه‌گذاری‌ها در بلند‌مدت مشخص می‌‌شود.
وی با بیان اینکه امید می‌رود که هیچ نقدینگی راکدی در سیستم بانکی کشور موجود نباشد، ادامه داد: از این وجوه به عنوان وجه خوبی در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استفاده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =