طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان از دولت

ایبنا – مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه تاکنون 250 میلیارد تومان بهای محصولات کشاورزی پرداخت شده است، اعلام کرد کشاورزان بیش از 200 میلیارد تومان بابت فروش محصول به نرخ تضمینی از دولت طلبکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد موسوی در گفتگو با مهر افزود :‌ میزان خرید تضمینی محصولات کشاورزی 6 نوع محصول به وزن 1.5 میلیون تن و به ارزش 450 میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که 9 برابر مشابه سال قبل ، همچنین 1.2 برابر کل خرید در طول برنامه سوم توسعه است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از 2میلیون و 620 هزارتن از 99 گونه محصول به ارزش 965 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

از این میزان خرید تضمینی محصولات کشاورزی 6 نوع محصول به وزن 1.5 میلیون تن و به ارزش 450 میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که 9 برابر مشابه سال قبل ، همچنین 1.2 برابر کل خرید در طول برنامه سوم توسعه به شمار می‌رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: یک میلیون تن گندم به صورت مباشرت خرید توسط شبکه تعاونی‌های روستایی کشور از کشاورزان 19 استان کشور به ارزش 305 میلیارد تومان از طرف وزارت بازرگانی خریداری شده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: همچنین یک میلیون و 200 هزار تن جو، 125 هزار تن برگ سبز چای، 135 هزار تن دانه روغنی کلزا و 15 هزار 600 تن سیب‌زمینی و همچنین دانه روغنی گلرنگ و سایر محصولات از کشاورزان خریداری شده است.

موسوی ادامه داد: در حال پیگیری برای جذب اعتبارات و تسهیلات جدید برای خرید محصولات کشاورزی می باشیم که در حال حاضرکل بهای محصول کشاورزان پرداخت نشده است.

وی در خصوص طلب کشاورزان در بخش خرید توافقی محصول کشاورزان گفت: این نوع خرید توسط شرکتهای مردم تعاونی روستایی انجام می‌شود که با استفاده از تسهیلات دریافتی اتحادیه و شرکتهای تعاونی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مورد اعتبار برای انجام خرید تضمینی ، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود امسال 4 میلیون و 200 هزار تن محصول کشاورزی به ارزش یک هزار و 600 میلیارد تومان خریداری شود که تا کنون فقط 250 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و برای پرداخت بقیه پول باید دولت اعتبارات و تسهیلات کافی را در اختیار شبکه خرید محصول کشاورزی قرار دهد.

موسوی گفت: دولت برای حمایت از کشاورزان ، باید اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز را سریع فراهم کند تا کشاورزان برای کشت محصول در سال زراعی سال آینده که یک ماه دیگر شروع می‌شود، آماده شوند.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  23  =  33