۱۰ پرسش نهاوندیان از وزیر پیشنهادی بازرگانی

ایبنا – رئیس اتاق ایران چالش‌های بخش خصوصی را در قالب 10 پرسش اساسی با وزیر پیشنهادی بازرگانی دولت دهم مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد نهاوندیان در نشست فعالان اقتصادی با وزیر بازرگانی پیشنهادی دولت دهم با اشاره به مصوبه هیت نمایندگان در خصوص شاخصه‌های مدیران اقتصادی کشور در این دولت اظهار داشت: از وزیر بازرگانی خواسته می‌شود تا برنامه حضور قوی در اقتصاد جهانی برای تقویت بنگاه‌ها را ارائه کند و همچنین عضویت در سازمان تجارت جهانی، همکاری‌های منطقه‌ای و بازار کشورهای اسلامی در راس امور به تجارت خارجی مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی به دلیل شرایط بیرونی در شرایط اظطراری قرار دارند،بر این اساس آیا وزارت بازرگانی برای کاهش آثار بیرونی برنامه‌ای دارد؟
رئیس اتاق ایران گفت: برنامه وزارت بازرگانی برای هماهنگی سیاست تجاری و سیاست صنعتی چیست و آیا تولید محوری در سیاست‌های تجاری کشور از جایگاهی برخوردار است؟
وی افزود: از آنجا که وزیر بازرگانی عضو شورای پول و اعتبار است باید بیان کند که از چه سیاست ارزی دفاع می‌کند.
نهاوندیان گفت: در برنامه وزیر بازرگانی تقویت تشکل‌ها چگونه دیده شده است، چرا که بسیاری از امور قابلیت واگذاری به تشکل‌ها را داشته‌اند؟
وی افزود: چرا علی‌رغم وظایف وزارت بازرگانی در توسعه تجارت الکترونیک، دستگاه‌های دولتی در راستای این سیاست معاملات خود را انجام می‌دهند؟
رئیس اتاق ایران گفت: علیرغم کثرت واحدهای توزیعی، فضای رقابتی بین این واحدها وجود ندارد و آیا برای کالاهای وارداتی سیاستی در خصوص خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است؟
نهاوندیان با اشاره به موفقیت‌های صادراتی دولت نهم گفت: آیا در خصوص برندسازی و بازاریابی مبتنی بر آن برنامه‌هایی برای وزارت بازرگانی در نظر گرفته شده است؟
وی افزود: آیا سیاست موجود حمایت از صادرات مطلوب است و آیا برای مطلوب‌تر شدن آن برنامه‌‌ای دارید؟
وی خواستار ارایه پاسخهای مناسب به این پرسشها در برنامه‌ها و راهبردهای وزیر بازرگانی آینده شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  20